مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت: افزایش معنادار مصرف کودهای فسفاته و پتاسه در سال جاری منجر به افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی و ارتقاء سلامت جامعه است.
کد خبر: ۱۳۶۶۷۸۳

به گزارش جام جم آنلاین همدان و به نقل از روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان؛ بهروز الیاسی اظهار کرد: پیرو تصمیم وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر کاهش 45 درصدی قیمت کودهای پایه فسفاته و پتاسه از ابتدای سال جاری، شاهد افزایش معنادار میزان توزیع و مصرف کودهای مذکور در استان همدان هستیم.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان افزود: در 58 روز ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، مقدار توزیع و مصرف کودهای فسفاته به عدد 1395 تن رسیده است که در سال گذشته 243 تن بوده است، یعنی حدود 6 برابر افزایش و توزیع و مصرف کودهای پتاسه نیز به مقدار 480 تن رسید که در سال گذشته 100 تن بوده است که حدود 5 برابر افزایش و میتوان گفت توزیع این دو گروه کودی در استان همدان بطور میانگین بیش از 11 برابر افزایش یافته است.

وی در ادامه به این نکته مهم اشاره نمود که هر چند میزان متوسط مصرف کود شیمیایی، همچنان کمتر از مقادیر استاندارد ابلاغی می‌باشد لیکن رشد مصرف این دو گروه کودی در سال جاری نسبت به سنوات اخیر بی‌سابقه است و ابراز امیدواری کرد که  با اقدامات ترویجی و آموزشی انشاءا... بتوانیم در یک برنامه میان مدت، مصرف کود شیمیایی استان را به مقادیر استاندارد برسانیم.

الیاسی بیان کرد: در همین ارتباط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان نسبت به برگزاری همایش آموزشی ترویجی در مصرف بهینه کود شیمیایی و معرفی سبد محصولات کودی شرکت، در روز سوم خرداد ماه سالجاری، با حضور 19 شرکت دانش بنیان تولید کننده کود شیمیایی از سراسر کشور اقدام و از همه مدیران، معاونان، رؤسا، کشاورزان، باغداران، گلخانه داران و همه دست اندرکاران بخش کشاورزی برای حضور در همایش دعوت به عمل آورده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان در پایان افزایش معنادار مصرف کودهای فسفاته و پتاسه در سال جاری را منجر به افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی و ارتقاء سلامت جامعه ارزیابی نموده و از آن به عنوان یکی از مهمترین توفیقات بخش کشاورزی طی سالهای اخیر یاد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها