رئیس شیلات کشور با بیان اینکه ۲۵ تا ۳۰ درصد نیاز به بچه ماهی کشور وارداتی است، تصریح کرد: با راه اندازی سایت پرورش ماهی نهاوند ۴۰ تا ۵۰ درصد نیاز کشور به بچه ماهی تامین و تولید می شود .
کد خبر: ۱۳۵۸۱۲۱

به گزارش جام جم آنلاین همدان، حسین حسینی در بازدید از سایت پرورش ماهی در نهاوند افزود: از این مقدار ۷۰۰ هزار تن از طریق صید و صیادی و مابقی توسط مزارع و سایت‌های پرورش ماهی تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه ۲۵ تا ۳۰ درصد نیاز به بچه ماهی کشور وارداتی است تصریح کرد: با راه اندازی سایت پرورش ماهی نهاوند ۴۰ تا ۵۰ درصد نیاز کشور به بچه ماهی تامین و تولید می شود .

رئیس شیلات کشور با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی به دنبال توسعه شیلات کشور است گفت: کل تولیدات شیلات کشور بیش از یک‌میلیون و ۲۶۸ هزار تن است که ۷۱۵ هزار تن آن مربوط به صید و مابقی مربوط به آبزی‌پروری است.

حسین حسینی با تاکید بر رفع مشکلات واحد‌های تولید ماهی سردابی، میزان تولید قزل آلای سردابی کشور را ۱۹۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: برنامه ما این است که با رفع موانع، این میزان را افزایش دهیم تا تولید سالانه را به بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن در سال برسانیم.

وی تغییر رویکرد در فعالیت‌های آبزی‌پروری را یکی از مهمترین برنامه‌های شیلات مطرح کرد و تصریح کرد: بخش عمده‌ای از فعالیت‌های شیلات بر مبنای بهره‌وری و طراحی روش‌های نوین آبزی‌پروری و پرورش در قفس (توسعه دریا محور) هدفگذاری شده است.

رئیس شیلات کشور گفت: در حال حاضر سرانه مصرف ماهی در کشور ما ۱۳.۳ کیلوگرم است که در مقایسه با سرانه مصرف دنیا که ۲۰ کیلوگرم است فاصله زیادی دارد.

newsQrCode
برچسب ها: همدان ماهی شیلات
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها