عملیات اجرایی طرح آبرسانی به ۲۸ روستای شهرستان ساوه با اعتباری افزون بر ۲۲۰ میلیارد ریال با حضور جمعی از مسئولان این شهرستان در روستای باغشاهی آغاز شد.
کد خبر: ۱۳۶۶۵۱۷

به گزارش جام جم آنلاین ساوه : روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی، مدیرعامل شرکت آبفا شهرستان ساوه در این آیین گفت: مهمترین اقدامات پیش بینی شده در اجرای این طرح شامل ایجاد تاسیسات آب اعم از تجهیز و حفر چاه، احداث ایستگاه پمپاژ و مخزن ذخیره آب در ۲ مجتمع آبرسانی سردار سلیمانی و سرداران است.

«سعید طاعتی» افزود : اعتبار این طرح در مجتمع آبرسانی سردار سلیمانی (روستاهای منطقه کوهپایه) با هدف آبرسانی به ۶ روستا حدود ۹۶ میلیارد ریال و در مجتمع سرداران که ۲۲ روستا را از نعمت آب آشامیدنی بهره مند خواهد کرد نیز افزون بر ۱۳۰ میلیارد ریال است.

به گفته او در مجموع ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های آبرسانی به ۲۸ روستای شهرستان ساوه که در زمینه تامین آب آشامیدنی دارای مشکلاتی هستند، اختصاص یافته است.

طاعتی اظهار داشت: احداث مخازن ذخیره در روستاهای چرمک، شرفلو، ملک آباد، و حقانیه و همچنین احداث یک باب مخزن تقلیل فشار در مسیر خط انتقال روستای سیلیجرد به عنوان زیرمجموعه‌های این طرح آبرسانی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: احداث خط انتقال آب باغشاهی و سیلیجرد، بازسازی و بهسازی چشمه سیلیجرد و اجرای خط انتقال روستای یل آباد به الوسجرد به طول پنج هزار و ۶۰۰ متر از دیگر اقدامات در این طرح می باشد.

شهرستان ساوه دارای ۲ بخش مرکزی و نوبران با ۲۳۰ روستا است که آب آشامیدنی بخش اعظم جمعیت ۳۰۰ هزار نفری آن از محل ذخایر سد ۲۷۸ میلیون مترمکعبی الغدیر و همچنین ۲۹ حلقه چاه تامین می‌شود و با هدف تامین بلندمدت آب ساکنان شهر ساوه نیز خط انتقال آب از سد کوچری گلپایگان از محدوده سلفچگان به ساوه به طول ۱۳۰ کیلومتر در دست اجرا است و طبق اعلام مسئولان تاکنون ۳۰ کیلومتر از این طرح لوله گذاری شده است. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها