«رشیده طلیب» نماینده مسلمان و فلسطینی‌تبار کنگره آمریکا طرحی را به منظور به رسمیت شناختن یوم نکبت ارائه داد.
کد خبر: ۱۳۶۶۵۱۵
به گزارش جام جم آنلاین، «رشیده طلیب» نماینده مسلمان و فلسطینی‌تبار کنگره آمریکا طرحی را به منظور به رسمیت شناختن یوم نکبت ارائه داد.

«یوم نکبت» برای فلسطینی‌ها در ماه می‌سال ۱۹۴۸ با اشغال بیش از سه چهارم منطقه تاریخی فلسطین، کشته شدن ۵۳۱ فلسطینی و اخراج و آوارگی حدود ۸۵ درصد از جمعیت فلسطین در کشور‌های همسایه با آن نظیر اردن، سوریه و لبنان و برخی از کشور‌های خارجی طبق گزارش دفتر مرکزی آمار فلسطین، بود.

رشیده طلیب نماینده حوزه انتخابی سیزدهم ایالت میشیگان در مجلس نمایندگان آمریکا در پیامی توییتری ضمن اعلام یک طرح درباره «یوم نکبت»، از همراهی تعدادی از قانونگذاران آمریکایی با این طرح خبر داد.

در توییت این نماینده فلسطینی‌تبار کنگره آمریکا آمده است: «امروز من طرحی را ارائه کردم که در آن (یوم) نکبت (فاجعه) به رسمیت شناخته شود؛ (روزی) که در آن ۴۰۰ شهر و روستای فلسطینی ویران شد، بیش از ۷۰۰۰۰۰ فلسطینی از خانه‌های خود آواره و پناهنده شدند».

قانونگذار مسلمان کنگره آمریکا در توییت دیگری از همراهی همکاران خود در کنگره قدردانی کرد و نوشت: «تشکری ویژه از ماری نیومن، بتی مک کالوم، ایلهان عمر و الکساندرا اوکازیو کورتز به دلیل ملحق شدن به من به عنوان حامیان اصلی قطعنامه (طرح پیشنهادی درباره یوم) نکبت و همه افراد فوق العاده‌ای که در سراسر آمریکا به ایستادن در کنار طرف درست، ادامه می‌دهند فارغ از اینکه این مبارزه چقدر می‌تواند سخت باشد. یک تشکر دیگر هم از کوری بوش و جمال بومن به دلیل ملحق شدن به حامیان (این طرح پیشنهادی)».

ارائه این طرح پیشنهادی در شرایطی انجام شده که طی سال‌های اخیر به ویژه در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رشیده طلیب و برخی دیگری از نمایندگان مسلمان کنگره از قبیل «ایلهان عمر» به دلیل مواضع حمایتی از فلسطینیان تحت فشار‌های شدید حامیان رژیم صهیونیستی در آمریکا قرار داشته‌اند.
 
منبع:خبرگزاری فارس
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها