مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای کردستان گفت: ارایه آموزش‌های مهارتی و ایجاد اشتغال مورد توجه جدی فنی و حرفه‌ای است.
کد خبر: ۱۳۶۶۴۷۹

به گزارش جام جم آنلاین کردستان، فردین وکیلی امروز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت روز جهانی ارتباطات با اشاره به اینکه فقدان مهارت مشکل امروز جامعه است، گفت: ارایه آموزش‌های مهارتی و ایجاد اشتغال مورد توجه جدی فنی و حرفه‌ای است.

وی با بیان اینکه نبود اشتغال فارغ التحصیلان مشکل امروز جامعه است، حل مشکل بیکاری در جامعه را مرهون توسعه کارآفرینی و اشتغالزایی دانست و افزود: در این راستا دغدغه سازمان فنی‌وحرفه‌ای استان آموزش مستمر، باکیفیت و تربیت نیروی متخصص در جامعه است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان ارایه آموزش‌های مهارتی به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را ضروری برشمرد و اظهار کرد: امروز دانشگاه‌ها باید آموزش‌های خود را در جهت کارآفرینی سوق دهند.

وکیلی ارایه آموزش‌های مهارتی و بروز را از برنامه‌های سازمان فنی و حرفه‌ای عنوان کرد و ادامه داد: از آنجا که نیروی انسانی مهم‌ترین سرمایه هر سازمان است در این راستا فنی و حرفه‌ای با ارایه آموزش‌های مهارتی به نیروی انسانی می‌تواند نقش مهمی در تولید نیروی ماهر و خلاق در جامعه داشته باشد.

وی یادآور شد: آموزش‌های فنی حرفه‌ای تقاضامحور و بر اساس نیاز جامعه و این آموزش‌ها استاندارد و منطبق با آموزش‌های روز است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان بیان کرد: افزون بر آموزش به جوانان و آموزش جوار دانشگاهی، آموزش در آموزشگاه.های آزاد، آموزش در روستاها، زندان و آموزش به سربازان و نیز روحانیون از برنامه‌های فنی و حرفه‌ای استان است. 

وکیلی بر مهارت‌آموزی در آموزشگاه‌های آزاد تاکید کرد و گفت: این مراکز ضرورت دارد آموزش های خود را بروز کنند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته مسابقات ملی اپلیکشن در استان برگزار شد, اظهار کرد: کردستان امسال نیز میزبان مسابقات اپلیکشن و اجرای آزمون کتبی و محلی بوده (در آزمون محلی 21 هزار و 794 نفرساعت و در آزمون کتبی نیز 18 هزار و 991 نفر ساعت آزمون برگزار شده است).

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها