احتمالاً شنیده اید که این مایع می تواند به عنوان مکمل به استراتژی کاهش وزن کمک کند، اما چه چیز دیگری در آن می تواند مفید باشد؟
کد خبر: ۱۳۶۶۴۴۰

به گزارش جام جم آنلاین،‌ این مایع که به عنوان «سرکه سیب» شناخته می‌شود، نه تنها به عنوان یک ضدعفونی‌کننده عالی سبزیجات، بلکه به عنوان عنصر اصلی در بسیاری از سس‌های سالاد نیز استفاده می شود. با این حال، در خارج از آشپزخانه نیز کاربردهای متعددی دارد‌.

آب با یک قاشق سرکه سیب می‌تواند به بهبود هضم غذا و پاکسازی بدن کمک کند. علاوه بر این، می تواند منبع مواد مغذی ضروری مانند پتاسیم، منیزیم و کلسیم برای بدن باشد‌.

روزه داری:

طبق جریان سم زدایی، پس از گذراندن چندین ساعت بدون غذا ، می توان عملکرد بدن را از طریق عادتی ساده مانند نوشیدن آب با یک قاشق غذاخوری سرکه سیب «تقویت» کرد که ممکن است به موارد زیر کمک کند:

روده ها را سم زدایی کند، می تواند به هضم و دفع مواد زائد کمک کند. قلیایی بودن بدن را متعادل کند، زیرا برخی ادعا می کنند که خواصی بسیار شبیه به لیمو دارد. با این حال جدیدترین مطالعات علمی این عملکرد را مورد تردید قرار داده است. آنها استدلال می کنند که تغییر pH خون از طریق رژیم غذایی امکان پذیر نیست.

قبل از غذا:

نوشیدن مقداری آب همراه با یک قاشق غذاخوری سرکه سیب قبل از غذا می تواند باعث کاهش وزن شود. این به این دلیل است که اسیدیته سرکه به تحریک و از بین بردن بافت قهوه ای کمک می کند‌ با این وجود، مصرف آب همراه با سرکه به وضوح احساس سیری را قبل از غذا افزایش می دهد، که باعث می شود فرد کمتر غذا بخورد.

البته، برای اینکه این نوشیدنی تأثیر بگذارد، باید به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل با توجه به توصیه‌های پزشک یا متخصص تغذیه استفاده شود. شما همچنین باید طبق نیازها و اهداف بدن خود یک برنامه ورزشی روتین داشته باشید زیرا سرکه سیب به خودی خود به کاهش وزن کمک نمی کند.
مصرف مقادیر زیادی سرکه رقیق شده در آب توصیه نمی شود، زیرا این امر می تواند مخاط معده را تحریک کرده و باعث ناراحتی آن شود. بنابراین، با توجه به توصیه های متخصص، بهتر است مصرف به موقع داشته باشید.

زمینه های دیگری در استفاده از آب و سرکه سیب

قبل از غذا خوردن و ناشتا، زمات های دیگری نیز وجود دارد که در آن استفاده از سرکه سیب می تواند مفید باشد.

از بین بردن بوی بد دهان

می توانید از آب با یک قاشق غذاخوری سرکه سیب هم به عنوان نوشیدنی و هم به عنوان دهان شویه استفاده کنید. تاثیری مشابه آب با لیمو یا نعنا خواهد داشت.

در اینجا دستور العملی برای شما آورده شده که در صورت داشتن بوی بد دهان آن را امتحان کنید.

مواد لازم:

نصف قاشق غذاخوری سرکه سیب
نصف لیوان آب

طرزتهیه:

سرکه را در نصف لیوان آب رقیق کنید و سپس غرغره کنید. این مخلوط را به مدت ۱۰ ثانیه بدون قورت دادن در دهان خود نگه دارید و سپس آن را بیرون بریزید و یک جرعه دیگر بنوشید.

سرکه سیب با آب برای جلوگیری از آکنه

بر اساس برخی فرضیه ها، ترکیبات موجود در سرکه سیب می تواند به مبارزه با باکتری های آکنه کمک کند. با این حال، این موضوع همچنان در حال بررسی است، زیرا چندین سؤال در مورد آن وجود دارد. شواهد نشان می دهد که مصرف پلی فنول ها می تواند مفید باشد.

اگرچه علم به طور قطع نشان نداده است که سرکه سیب برای مبارزه با آکنه موثر است، اما کسانی هستند که تصمیم گرفته اند آن را امتحان کنند. همه پوست‌ها یکسان نیستند و آکنه یک اختلال پوستی پیچیده است. بنابراین، استفاده از سرکه سیب همیشه برای همه مطلوب نیست.

برای جلوگیری از بوجود آمدن آکنه بدتر، تحریک یا آسیب پوست، بهتر است قبل از استفاده از سرکه سیب (رقیق شده یا غیر رقیق شده) با یک متخصص پوست مشورت کنید. اگر متخصص رضایت خود را اعلام کرد از آنها بپرسید که آیا می توان دستور العمل زیر را همانطور که هست دنبال کرد یا اینکه لازم است در مقدار مواد اولیه تغییراتی ایجاد شود.

مواد لازم:

یک قاشق غذاخوری سرکه سیب
دو قاشق غذاخوری آب

طرز تهیه:

سرکه را با آب رقیق کرده در یک فنجان بریزید و یک تکه پنبه بردارید. به محض این که از خواب بیدار شدید و یا زمانی که به رختخواب می روید، یک پاکسازی عمیق صورت انجام دهید، با پنبه مرطوب شده صورت خود پاک کنید. بگذارید تاچند دقیقه بماند و سپس با آب خنک بشویید. در نهایت، مرطوب کننده استفاده کنید.

سرکه سیب برای جلوگیری از عفونت

سرکه به دلیل غلظت اسید استیک موجود در آن متمایز است. این عنصر به عنوان یک عامل ضد میکروبی عالی عمل می کند. نه تنها ماندگاری مواد غذایی را افزایش می دهد، بلکه می تواند از رشد پاتوژن هایی که در داخل بدن تکثیر می شوند نیز جلوگیری کند.

برای استفاده از این مزیت، کافی است ۵ میلی لیتر از محصول را در آب رقیق کنید و قبل از صبحانه مصرف کنید. این عمل یک جور محافظت در برابر میکروارگانیسم های نامطلوب ایجاد می کند. با این حال، ابتدا با پزشک خود صحبت کنید تا مشخص شود که آیا این برای شما مناسب است یا خیر.

برای بهبود سلامت خود از سرکه سیب استفاده کنید

در نهایت به یاد داشته باشید که همه این مشکلات ممکن است به دلیل شرایط پیچیده تری باشد که تنها با این نکات ساده برطرف نمی شود. اگر احساس می کنید که علائم شما نیاز به مشاوره حرفه ای دارد، در انجام این کار در اسرع وقت تردید نکنید.

به خاطر داشته باشید که برای بهره مندی از اثرات مثبت سرکه سیب، باید در چارچوب یک رژیم غذایی سالم استفاده شود.

منبع: بهداشت نیوز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها