گفت‌وگوی اختصاصی«جام جم» با علی نصیریان، بازیگر

دورهمی شب چله برای دلگرمی و آرامش است

کد خبر: ۱۳۶۶۳۷۷

برپایی نمایشگاه کتاب اتفاق بسیار خوبی است و باعث می‌شود همه یک‌جا جمع باشند و آثار تازه منتشرشده ارائه ‌شود که این خیلی مؤثر است. به‌رغم این‌که این روزها مردم درگیر مشکلات هستند اما به نظرم چیزی که در حال حاضر بسیار اهمیت دارد توجه به مسائل فرهنگی و هنری است که اگر توسعه پیدا کند و برای مردم مفید واقع شود اتفاق بسیار خوبی است. گرچه ممکن است واقعا در شرایط فعلی که مردم گرفتار مسائل معیشتی شده‌اند، کتاب برایشان چندان در اولویت نباشد اما ما وظیفه داریم کار خودمان را انجام دهیم و در ترویج فرهنگ و ارائه هنر به مردم تلاش کنیم.
صرف‌نظر از این مساله، قیمت کتاب هم بالاست البته گرانی‌ها فقط مربوط به کتاب و کالای فرهنگی نیست و نمی‌توان خیلی به مردم توصیه‌های فانتزی کرد و باید واقع‌بین بود اما با این اوصاف برگزاری نمایشگاه خوب است و معتقدم در هر شرایطی باید کار فرهنگی انجام شود و آن را تأیید می‌کنم و امیدوارم برگزارکنندگان این رویداد موفق باشند و مردم به‌ویژه علاقه‌مندان به کتاب بتوانند تا حدی که امکانش را دارند از آن استفاده کنند. در نظر گرفتن تخفیف و کمک هزینه‌های خرید کتاب هم اتفاق قابل‌توجهی است و باید هرچقدر می‌توانیم کمک کنیم افراد کتاب بخوانند، به‌ویژه این امکانات را در اختیار دانشجویان و جوانانی که کم‌درآمد هستند قرار دهیم.
من کتاب‌های متعددی کنار خودم دارم که این روزها می‌خوانم، از آثار ترجمه‌ تا کتاب‌هایی که به زبان فارسی می‌پردازند اما اگر بخواهم به خوانندگان شما و مردم کتابی را پیشنهاد دهم، توصیه می‌کنم «زبان زنده» نوشته منوچهر انور را مطالعه کنند که درباره زبان فارسی و شناخت آن است و تذکرات مهم و قابل تأملی درباره جلوگیری از هرز رفتن و خراب شدن زبان داده که به نظرم خیلی مفید می‌آید. زبان رکن اساسی هویت ماست و باید آن را حفظ کنیم. منوچهر انور، زبان زنده را خیلی خوب نوشته و توصیه می‌کنم جوان‌ها حتما آن را بخوانند.

علی نصیریان - بازیگر سینما و تلویزیون / روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها