بیش از یکصد و پنجاه میلیارد تومان خسارت تگرگ به باغات پسته شهرستان جوین وارد شد

مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان از وارد شدن بیش از یکصد و پنجاه میلیارد تومن خسارت در اثر بارش تگرگ به باغات پسته این شهرستان خبر داد.
مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان از وارد شدن بیش از یکصد و پنجاه میلیارد تومن خسارت در اثر بارش تگرگ به باغات پسته این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۶۶۰۹۹
 به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی ، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین ضمن بازدید از باغات خسارت دیده با اشاره به اینکه پنج هزار و 373 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به باغات پسته اختصاص یافته است افزود: از این میزان سطح زیرکشت نیز سه هزار و 350 هکتار نیز پسته بارور و الباقی نیز غیر بارور میباشدعلی اکبر قارزی با اشاره به اینکه از هر هکتار باغات پسته نیز حدود یک تن پسته برداشت میشود خاطر نشان کرد: طبق برآورد های کارشناسان نیز  تا امروز بیش از یک میلیارد و 500 میلیون تومان خسارت به باغات پسته این شهرستان وارد شده است. 

  اکبر قارزی گفت: پسته ایران با توجه به کیفیت بالا و انواع مختلف آن، مورد توجه بسیاری از کشورهای جهان است که باید با فکر اقتصادی و توجه به فرآوری، از این محصول راهبردی به نحو مطلوب استفاده کرد .
وی با اشاره به اینکه :پسته در سال های اخیر با توجه به افزایش قیمت از جمله مواد خوراکی لوکس در سبد خانوارها شناخته شده افزود: بدون شک بیمه محصولات کشاورزی به عنوان حامی کشاورزان در شرایط خسارت میتواند کمک شایانی به کشاورزان دهد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها