زن شوهرکش در صحنه بازسازی قتل شوهرش

می‌خواهم در زندان با مرد مورد علاقه‌ام ازدواج کنم!

سال‌هاست کارشناسان درباره دلایل و راهکارهای پیشگیری از قتل‌های خانوادگی به‌خصوص همسرکشی صحبت کرده‌اند و همچنان این قتل‌ها در شهر و روستاها در حال وقوع است.
کد خبر: ۱۳۶۶۰۷۲

قتل همسران در این سال‌ها نه‌تنها کمتر نشده بلکه خشن‌تر شده‌است. زنانی که تا چند سال قبل با کمک مردی دیگر مرتکب قتل شوهران خود می‌شدند، حالا خود وارد عمل می‌شوند و به تنهایی و با شیوه‌هایی خشن مردان را به قتل می‌رسانند.

در اغلب پرونده‌ها نیز پای مرد دیگری در میان است. ماجرا شهلا و قتل شوهرش هم یکی از این پرونده‌هاست اما با این تفاوت که او نه‌تنها از قتل شوهرش ناراحت نیست، بلکه منتظر است تا در زندان با مرد مورد علاقه‌اش ازدواج کند و بچه‌هایش رضایت دهند.

او خود را قربانی شرایط خانواده‌اش می‌داند و می‌گوید برای فرار از اذیت‌های خانواده‌اش مجبور شده بدون عشق و علاقه با مرد ازدواج کند. بعد از چند سال هم به یکی از دوستان شوهرش علاقه‌مند شده و با او قول و قرار زندگی مشترک می‌گذارد. برای رسیدن به این مرد باید از شوهرش جدا می‌شد و وقتی همسرش راضی به طلاق نمی‌شود نقشه قتل او را اجرا می‌کند.

بررسی این پرونده‌ها نشان می‌دهد، نسخه‌هایی که از سوی کارشناسان برای این اتفاق تلخ خانوادگی نوشته شده، کارایی ندارد و باید جدی‌تر به این معضل ورود پیدا کرد.

شاید بتوان با تغییری در برخی قوانین مدنی شرایط طلاق را تغییر داد. یا این‌که مانند پزشک خانواده از روان‌شناسان خانواده استفاده کرد. این روان‌شناسان می‌توانند با بررسی زندگی زوجین برای حل مشکل آنها راهکارهای موثر ارائه دهند. طلاق نیز می‌تواند یکی از این راهکارها باشد.

راهکاری برای پیشگیری از شوهرکشی. توجه به روابط فرازناشویی یکی دیگر از راهکاری‌های پیشگیری است. بر اساس آماری که توسط یک پژوهشگر منتشر شده، علت ۸۰درصد پرونده‌های شوهرکشی روابط فرازناشویی است.

این موضوع می‌تواند به صورت ریشه‌ای‌تر مورد بررسی قرار گیرد و عوامل شکل‌گیری این عشق‌های ممنوع، شناسایی و راه‌های حذف آن مطرح شود. افزایش خشونت در زنان شوهرکش، یکی دیگر از موضوعات مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

قتل شوهر در بوشهر با ساتور و تکه‌تکه کردن جسد، قتل شوهر با قندشکن در تهران، کشتن شوهر و مثله کردن جسد با میله آهنی در اتاق سرایداری نمونه‌هایی از این دست جنایت‌هاست که نه‌تنها خشونت در آن موج می‌زند بلکه نحوه جنایت حکایت از برنامه‌ریزی قاتل دارد.

زنگ خطر پرونده‌های شوهرکشی به صدا درآمده و اگر بی‌تفاوت از کنار آن بگذریم در آینده با یک معضل اجتماعی رو‌به‌رو خواهیم بود.

محمد غمخوار - دبیر گروه حوادث روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها