وزارت امور خارجه با صدور بیانیه ای تاکید کرد: ملت‌ها و رهبران مسلمان باید بدانند که تنها راه احقاق حقوق مردم فلسطین، اتحاد و همبستگی اسلامی و حمایت دولت‌ها و ملت‌های مسلمان و آزادیخواه جهان از مقاومت برابر اشغالگران و زورگویان است.
وزارت امور خارجه با صدور بیانیه ای تاکید کرد: ملت‌ها و رهبران مسلمان باید بدانند که تنها راه احقاق حقوق مردم فلسطین، اتحاد و همبستگی اسلامی و حمایت دولت‌ها و ملت‌های مسلمان و آزادیخواه جهان از مقاومت برابر اشغالگران و زورگویان است.
کد خبر: ۱۳۶۶۰۰۲

به گزارش جام جم آنلاین، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در آستانه سالروز تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی - روز نکبت در بیانیه ای تصریح کرد: ١۴ می ١٩۴٨ میلادی، یوم النکبه، یادآور اشغال، قتل عام و آوارگی صاحبان اصلی سرزمین فلسطین توسط غاصبان و اشغالگران صهیونیست و شروع روند سیستماتیک نقض گسترده حقوق طبیعی و اولیه ملت فلسطین است.

این بیانیه می افزاید: صهیونیست های جنایتکار از این تاریخ با حمایت برخی قدرت های غربی، سرزمین مقدس فلسطین را به زور سلاح و از طریق قتل و غارت، غصب کردند و زیر بنای ناامنی و بی ثباتی دائمی در منطقه غرب آسیا را بنیان نهادند که تاکنون ادامه دارد.

در این بیانیه آمده است: سالروز یوم‌النکبه بار دیگر ضرورت انجام وظیفه انسانی و قانونی، دولت ها و ملت های جهان در دفاع از حقوق مردم مظلوم فلسطین را گوشزد می کند و شکست سازمان ها و نهادهای بین المللی را در حل و فصل یکی از قدیمی ترین بحران های انسانی و سیاسی جهان به رخ می کشد، به ویژه این‌ روزها که رژیم غاصب صهیونیستی دور تازه‌ ای از هتک حرمت اماکن دینی و مقدسات اسلامی فلسطین و بیت المقدس و کشتار مردم بی‌پناه فلسطین را آغاز کرده که به فضل پروردگار با پاسخ دندان‌شکن مقاومت مردمی و انتفاضه فلسطین رو به رو شده است.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این بیانیه بر اهتمام به مساله فلسطین به عنوان موضوع اول و اساسی جهان اسلام تاکید می کند و تلاش صهیونیسم جهانی برای به فراموشی سپردن آن را محکوم به شکست می داند.

این بیانیه می افزاید: به گواه تاریخ هرگونه سازش با دشمنان قسم خورده امت اسلام، مشوقی برای اقدامات ضد انسانی و ناقض حقوق بشری دولت آپارتاید صهیونیستی است و ملت ها و رهبران مسلمان باید بدانند که تنها راه احقاق حقوق مردم فلسطین، اتحاد و همبستگی اسلامی و حمایت دولت ها و ملت های مسلمان وآزادیخواه جهان از مقاومت برابر اشغالگران و زورگویان است.

در این بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که برقراری صلحی عادلانه و پایدار در خاورمیانه جز از طریق حل و فصل مسائل اساسی این بحران از جمله پایان اشغال سازمان یافته فلسطین، بازگشت آوارگان، تعیین نظام آینده فلسطین بر اساس همه پرسی ملی با حضور کلیه ساکنان اصلی آن و در نهایت تشکیل دولت یکپارچه فلسطین به پایتختی شهر قدس شریف به سرانجام نخواهد رسید.

این بیانیه می افزاید: جمهوری اسلامی ایران ضمن اعلام همبستگی کامل با آرمان مردم فلسطین و ادای احترام به شهدا و مجاهدان راه آزادی و قبله اول مسلمین از دولت ها و نهادهای بین المللی دعوت می کند تا به وظیفه انسانی و قانونی خود در قبال مردم مظلوم فلسطین عمل کرده و مانع تداوم اشغال و ارتکاب جنایت‌های بیشتر توسط رژیم اشغالگر قدس و گسترش سیاست های نژاد پرستانه این رژیم در فلسطین اشغالی شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها