دو تصویر بالا از جمله تصاویری است که ماهواره «نور‌۲» با وضوح و توان تفکیک قابل توجه از مداری در ارتفاع ۵۰۰کیلومتری به ایستگاه زمینی ارسال کرده است.
کد خبر: ۱۳۶۵۸۲۲

تصاویر مربوط به خورموج در استان بوشهر و مرودشت در استان فارس است که ماهواره ساخت ایران نور۲ که با ماهواره‌بر ایرانی قاصد در مدار قرار گرفت به زمین مخابره کرده است.

تصویر پایین را نیز این ماهواره از پایگاه ناوگان پنجم دریایی آمریکا در منامه پایتخت بحرین گرفته است.

با انتشار این تصاویر یکی از نکات مطرح شده پیرامون دقت تفکیک تصاویر این ماهواره بومی بود که به اشتباه در برخی منابع با استناد به تصاویر منتشر شده، این دقت ۳۰ متر عنوان شد.

اکنون اما تصاویری با کیفیت بیشتر از این ماهواره منتشر شده‌است که نشان می‌دهد کیفیت تصاویر این ماهواره به مراتب بیشتر از این عدد است.

«نور‌۲‌» ماهواره‌ای نظامی است که در ۱۸‌اسفند‌۱۴۰۰ با ماهواره‌بر سه‌مرحله‌ای و سوخت ترکیبی قاصد نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فضا پرتاب شد و در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین قرار گرفت.

این ماهواره از نوع ماهواره‌های سنجشی ـــ شناسایی است و با سرعتی برابر با ۶.۷کیلومتر بر ثانیه و ۴۸۰ ثانیه بعد از پرتاب شدن در مدار قرار گرفت.

نور‌۲، دومین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود که در مدار نزدیک زمین (LEO) قرار گرفته است.

پیش از پرتاب ماهواره نور‌۲، ماهواره نور‌۱ در سوم اردیبهشت ۱۳۹۹ توسط سپاه و به‌وسیله ماهواره‌بر سه مرحله‌ای و سوخت ترکیبی قاصد به فضا پرتاب شده بود و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفته بود. این ماهواره همچنان در مدار زمین قرار دارد.

زمین از نگاه ماهواره ایرانی نور ۲  +عکس

زمین از نگاه ماهواره ایرانی نور ۲  +عکس

زمین از نگاه ماهواره ایرانی نور ۲  +عکس

 

روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها