در آیینی با حضور پرشور هنرمندان و مردم ایلام از استاد ظاهر سارایی از مفاخر ادب ، فرهنگ و هنر استان ایلام تجلیل شد
کد خبر: ۱۳۶۵۸۱۵

به گزارش جام جم آنلاین ایلام ؛مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام   در آیین بزرگداشت استاد ظاهر سارایی از چهره های ادبی ایلام گفت: این برنامه با هدف شناخت و نکوداشت فعالان برجسته عرصه های مختلف حوزه فرهنگ و هنر استان برگزار خواهد شد.
 
علی هوشمند  افزود:  استاد ظاهر سارایی یکی از پیش قراولان، دلسوزان و فعال ترین مفاخر استان در حوزه پاسداشت زبان مادری بوده است.

وی اضافه کرد: استاد سارایی، درک بسیار والایی از زیست فرهنگی و فضای فرهنگ و هنر استان و کشور دارند و باید گفت که اگر به استاد ایشان در مقام یک معلم دلسوز، دیگرخواه، بخشنده علم و فرهنگ مدار نگاه کنیم، فرصت طولانی را می طلبد و اگر در مقام یک شاعر اندیشمند و ارزشمند نگاه کنیم، باید به جنبه های مختلف فرهنگی و ادبی ایشان پرداخته شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام اظهار کرد: زبان مادری تا آنجایی اهمیت دارد که در سطح جهان یک روز به نام زبان مادری نامگذاری شده و ظاهر سارایی یکی از پیش قراوان، دلسوختگان و فعال ترین مفاخر استان در حوزه پاسداشت زبان مادری بوده و در کنار وی، خوبان و عزیزانی از شاعران و هنرمندان استان قرار داشته اند که تلاش زیادی در حوزه پاسداشت زبان مادری انجام داده اند.
 

استاد ظاهر سارایی  شاعر توانمند ایلامی، سالیان عمر خود را در عرصه شعر، ادب و پاسداری از زبان کردی ایلامی سپری کرده و آثاری مانند  دیوان غلامرضاخان ارکوازی و کتاب شاعر قله های مه آلوداز جمله آثار این شاعر توانمند ایلامی است 



newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها