پایان پرداخت طلب مالباختگان پرونده گلیم و گبه کرمانشاهان

دادستان کرمانشاه: پرونده گلیم و گبه بسته شد/ تمامی مطالبات پرداخت شد

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه خطاب به تیم های بازرسی دستگاه های اجرایی و نظارتی گفت: هیچ جایی مصون از بازرسی برای مقابله با احتکار نیست و هرجایی را که ظن وجود احتکار باشد را بازرسی کنید حتی اگر همراه با شکستن قفل و فک پلمب باشد.
کد خبر: ۱۳۶۵۸۱۰

شهرام کرمی در نشست ستاد تنظیم بازار که امروز(۲۱ اردیبهشت) برگزارشد، بااشاره به تصمیم دولت مبنی بر حذف ارز ترجیحی، اظهار کرد: این یک تصمیم ملی است که باید اجرایی شود، اما در کنار آن انتظار می رود که شاهد نارسایی ها نباشیم و اجرای آن بخوبی مدیریت شود.

وی به التهاباتی که اخیرا به واسطه اعلام این تصمیم در بازار بوجود آمده اشاره کرد و افزود: برای اجرایی شدن بهتر این طرح باید همه از مسئولین گرفته تا مردم در کنار هم و با همراهی هم تلاش کنند و از التهاب کنونی عبور کنیم.

دادستان کرمانشاه با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی تنها روی قیمت حدود شش تا قلم کالا تاثیرگذار خواهد بود، اعلام کرد: در این رابطه دستگاه های اجرایی و نظارتی متولی باید با بازرسی های دقیق مانع از آن شوند که مراکز توزیع بیشتر از قیمت مصوبی که در روزهای آینده اعلام می شود کالا ها را نفروشند و از طرفی مانع از آن شوند که برخی از این مرکز قیمت کالاهایی که ارتباطی با ارز ترجیحی ندارند را افزایش دهند.

وی خاطرنشان کرد: اگر فرد یا افرادی در مراکز توزیع کالاهای اساسی این دو مورد بویژه گران فروشی کالاهایی که ربطی به ارز ترجیحی ندارد را رعایت نکنند، باید بشدت با آنها برخورد و اشد مجازات برایشان در نظر گرفته شود.

کرمی با تاکید براینکه مراکز متخلف و گران فروش عرضه و توزیع کالاهای اساسی مردم باید به مدت طولانی پلمب شوند، افزود: در هفته های اخیر ۲۲ فروشگاه معتبر را به همین علت در کرمانشاه تعطیل کردیم ک علیرغم فشارهای زیادی که از جاهای مختلف برای رفع پلمب آنها وارد می شد، ایستادگی کردیم.

وی تاکید کرد: عده ای از افراد مفسد اقتصادی بی توجه به وضعیت اقتصادی مردم با گران فروشی و احتکار خور را فربه می کنند که علاوه بر اینکه باید مراکزشان را پلمب کرد، اسامی آنها هم به مردم اعلام شود.

دادستان کرمانشاه با بیان اینکه دستگاه قضایی برای تأدیب و مجازات افرادی که به مردم رحم نمی کند پای کار است، افزود: اگر لازم باشد که تعداد زیادی فروشگاه و مرکز عرضه و توزیع هم به واسطه گران فروشی پلمب شود اینکار باید صورت گیرد.

وی در ادامه سخنانش با هشدار به کسانی که نسبت به احتکار کالا در کرمانشاه اقدام می کنند، خطاب به تیم های بازرسی دستگاه های اجرایی و نظارتی گفت: علاوه بر فروشگاه های زنجیره ای و کارخانجات؛ هیچ جایی مصون از بازرسی برای مقابله با احتکار نیست و هرجایی را که ظن وجود احتکار باشد را بازرسی کنید حتی اگر همراه با شکستن قفل و فک پلمب باشد.

کرمی از مردم هم درخواستی داشت و اعلام کرد: از مردم هم انتظار می رود که به برخی شایعاتی که در فضای مجازی و واقعی درباره کمبود کالاهای اساسی عنوان می شود، توجهی نکنند و برای خرید این کالاها هجوم نبرند.

وی در ادامه سخنانش درخصوص گران فروشی های اخیر در نانوایی ها هم گفت: نان؛ آخرین سنگر افراد ضعیف در جامعه است، در این راستا نانوایی ها باید بصورت دقیق رصد شوند تا دچار مشکل نشویم.

دادستان کرمانشاه تاکید کرد: از قبل از تصمیم بر حذف ارز ترجیحی متاسفانه نظارت روی نانوایی ها ضعیف بود و برخی از آنها هر روز و هر ساعتی را که بخواهند فعالیت می کنند.

وی به شلوغی صف ها در بسیاری از نانوایی ها اشاره کرد و گفت: متاسفانه وضعیت شلوغی صف نانوایی ها به گونه ای شده که ما حتی در دوران جنگ هم چنین صف هایی را نداشتیم، درحالی است که تعداد نانوایی ها طی چند دهه چندین برابر شده و شیوه پخت نان در بسیاری از آنها ماشینی است که این نشان می دهد همه آردی که به نانوایی ها داده می شود پخت نمی شود و آن را می فروشند.

کرمی به تخلفات برخی نانوایی های کرمانشاه اشاره ای داشت و اضافه کرد: نانوایی هایی داریم که اصلا در طول سال پخت نداشته اند، درحالی که آرد هم گرفته اند، لذا باید روی مقابله جدی با این نانوایی ها کار شود.

وی در ادامه به گزارش مسئولین دستگاه های اجرایی استان مبنی بر عدم کمبود اقلام اساسی در بازار کرمانشاه اشاره کرد و گفت: هرچند که در بحث کمبود اقلام مشکلی نداریم، اما گاها تاخیر در توزیع ها باعث شده تا قفسه برخی کالاها در فروشگاه ها خالی باشد و همبن مسئله از نظر روانی روی مردم تاثیر گذاشته و سریع به خرید این کالاها با حجم بالایی می کنند که این موضوع نیز باید مدیریت شود.

دادستان کرمانشاه در پایان با تاکید براینکه دستگاه قضایی در بحث مقابله با گران فروشی و احتکار در کنار دستگاه های اجرایی و نظارتی است، گفت: هرچند که هرماه با حجم بالا و ورود پنج هزار پرونده به دادسرا مواجه هستیم که وقت زیادی را از ما می گیرد، اما این مانع از آن نمی شود که مردم و این دستگاه ها را در این شرایط تنها بگذاریم.

انتهای پیام

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها