یک وبگاه آمریکایی با اشاره به ورود آتی دو ناوشکن بومی «زاگرس» و «دماوند 2» به نیروی دریایی ایران تأکید کرد که در سالهای اخیر پیشرفت‌های ایران در زمینه فناوری نظامی چشمگیر بوده است.
کد خبر: ۱۳۶۵۶۳۸

به گزارش جام جم آنلاین، نشریه آمریکایی «دیفنس پست» به بیانیه اخیر فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در خصوص ورود دو ناوشکن بومی «زاگرس» و «دماوند 2» به نیروی دریایی ایران واکنش نشان داد.

امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اخیراً در یک برنامه تلویزیونی تصریح کرد که ساخت ناوشکن زاگرس و دماوند 2 طبق برنامه‌های تعریف‌شده، پیشرفت داشته است و ان‌شاالله به‌زودی آب‌اندازی خواهند شد.

دیفنس پست با انتشار این خبر نوشت که در سالهای اخیر، ایران پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه تولید تجهیزات بومی داشته تا از این طریق ارتش خود را خودکفا کند.

فرمانده نداجا در این خصوص تصریح کرد: «این دو ناوشکن در یک مراسم رسمی و با یک همزمانی خاص به بدنه عملیاتی نیروی دریایی ارتش ملحق خواهند شد؛ علت هم آن این است که حتماً باید تست‌های کامل آن‌ها انجام شود و اطلاعات فنی جمع‌آوری شده آن‌ها به بخش فنی و صنعتی نیروی دریایی ارتش منتقل شود تا طبق آخرین لبه‌های فناوری به‌روزرسانی شوند».

دیفنس پست سپس در خصوص پیشرفت‌های چشمگیر ایران در زمینه فناوری بومی نوشت که ایران در بحبوحه آزمایش نهایی ناوشکن‌های کلاس دماوند است که احتمالاً به زودی به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران می‌پیوندد. در ماه ژوئن سال گذشته میلادی نیز، نیروی دریایی ایران ناوشکن «دنا» و مین‌ شکار شاهین را دریافت کرد.

بر اساس این گزارش، دنا چهارمین ناوشکن کلاس جماران و مجهز به باند فرود بالگرد و طیفی از سامانه‌های دفاعی است و قادر به کشف، رهگیری و هدف‌گیری تهدیدات مختلف هوایی، زمینی و زیرآبی است. از طرف دیگر مین شکار شاهین نیز قادر به کشف و خنی‌سازی مین‌ های دریایی است.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها