مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس مطرح کرد:

پیش‌بینی دستیابی به اشتغال ۲۳ هزار نفری در افق ۱۴۰۴

رزمایش ترکیبی پدافند غیرعامل شیمیایی با حضور
رزمایش ترکیبی پدافند غیرعامل شیمیایی با حضور "سردار ساسانی" جانشین پدافند غیرعامل کشور و تعدادی از ارزیابان سازمان بنادر و دریانوردی در بندر شهید رجایی برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۶۵۴۲۴

به گزارش جام جم انلاین هرمزگان،رزمایش ترکیبی پدافند غیرعامل شیمیایی با حضور "سردار ساسانی" جانشین پدافند غیرعامل کشور و تعدادی از ارزیابان سازمان بنادر و دریانوردی در بندر شهید رجایی برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، رزمایش ترکیبی پدافند غیرعامل شیمیایی با ترسیم سناریوی انفجار مخازن، امداد و نجات، قطع برق و مقابله با اقدامات خرابکارانه امروز دوشنبه ۱۹ اردیبهشت در سایت یکی از شرکت‌های نفتی مستقر در مجتمع بندری شهید رجایی برگزار شد.

 

مدیرکل بنادر ودریانوردی هرمزگان هدف از برگزاری این رزمایش را "سنجش شرایط احراز تیم‌های پاسخ به شرایط اضطراری و بحرانی، ارزیابی هماهنگی تیم‌های پاسخ به شرایط اضطراری و بحرانی، اجرای دستورالعمل‌های تهیه شده برای شرایط اضطراری و بحرانی اعلام کرد.

 

"علی‌رضا محمدی‌کرجی‌ران"، پاسخ به تهدیدها، حوادث و مخاطرات و رعایت وحدت فرماندهی و سلسله مراتب در صدور فرامین و گزارش‌گیری" را از اهداف این مانور برشمرد.

 

وی ضمن تشریح سناریو این رزمایش بیان داشت: براساس یک برنامه ساعت ۱۰ صبح امروز دوشنبه ۱۹ آذرماه پس از اعلام یک حادثه فرضی در یکی از شرکت‌های نفتی واقع در بندر خلیج فارس، بلافاصله نفرات عملیاتی مربوطه مطابق شرح کار مشخص شده خود را به موقعیت حادثه رساندند.

 

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی بیان کرد: بلافاصله تیم آتش نشانی اقدام به اطفاء حریق نموده و تعداد چهار نفر از پرسنل که به‌دلیل انفجار مخزن مصدوم شده بودند در کم ترین زمان ممکن توسط نیروهای امدادی به بهداری منتقل و تحت مداوا قرار گرفتند.

 

جانشین پدافند غیرعامل کشور نیز در حاشیه این رزمایش از مجموعه مدیریتی بندر شهید رجایی و نیروهای شرکت‌کننده در این تمرین قدردانی کرد.

 

"سردار محسن ساسانی" ارزیابی خود را از هماهنگی تیم‌های پاسخ به شرایط اضطراری و بحرانی مثبت و بسیار قابل توجه دانست و افزود: افراد شرکت‌کننده در این تمرین با جدیت و انرژی بسیار خوبی حاضر و تمامی فرآیندهای نزدیک به شرایط اضطرار واقعی اجرا شد.

 

وی یادآور شد؛ جدیت و انرژی نیروهای واحد ایمنی، آتش‌نشانی و یگان حفاظت در این تمرین فرضی و زمانبندی‌ها آن‌ها در پاسخگویی به تهدیدها نشان داد که افراد از آمادگی بسیار بالایی برخوردار هستند.

 

شایان ذکر است؛ این رزمایش ترکیبی پدافند غیر عامل با حضورتعدادی تعدادی از ارزیابان سازمان پدافند غیر عامل کشور و ارزیابان سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری هرمزگان،گروه‌هایHSE، جمعی از شرکت‌های خصوصی، آتش‌نشانی و یگان حفاظت بندر شهید رجایی اجرا شد.

 

گفتنی است؛ مدیر و تمامی معاونان اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در سالن مرکز ستاد فرماندهی حادثه از طریق تصویر و با بهره‌گیری از سیستم‌های مخابراتی فرآیند اجرای عملیات را زیر نظر داشته و تصمیمات لازم از این مرکز به حاضرین در محل ابلاغ کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها