سید «لقمان حسینی» در نشست خبری که به مناسبت هفته هلال احمر برگزار شد، گفت: جمعیت هلال احمر به عنوان نهاد مردمی و غیردولتی وظایف و رسالت‌های متعددی دارد که بابهره گیری از پتانسیل اعضای داوطلب شامل سازمان جوانان، داوطلبان و اعضای امداد و نجات به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند.
کد خبر: ۱۳۶۵۱۴۹

به گزارش جام جم آنلاین ساوه وی افزود:سازمان جوانان وظیفه جذب و سازماندهی داوطلبان هلال احمر و اجرای برنامه‌های فرهنگی و بشردوستانه را جزیی از رسالت خود می داند درهمین راستا استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان طرح دادرس در ۱۸ مدرسه شهرستان ساوه اجرا می‌شود که این مهم نقش بسزایی در ایجاد انگیزه دانش‌آموزان و فرهنگ‌سازی دارد.
ریس سازمان جمعیت هلال احمر ساوه خاطرنشان کرد:اعضای جمعیت هلال احمر از آموزش‌های مقدماتی، تکمیلی و تخصصی برخودار می شوند و در قالب تیم‌های تخصصی سازماندهی می‌شوند.
وی ادامه داد:ایجاد بانک امانات تجهیزات پزشکی شهرستان ساوه یکی از اقدامات مهم جمعیت هلال احمر است که براساس آمارها در سال ۱۴۰۰، ۱۸۰ بیمار از خدمات این بانک امانات بهره‌مند شدند.
حسینی ادامه داد: هلال احمر ساوه ۲ پایگاه ثابت جاده‌ای در شهرستان دارد که سال گذشته به ۳۴۵ مصدوم در ۱۰۲ تصادف جاده‌ای خدمات‌رسانی کرده‌اند و ۱۰۸ مصدوم به مراکز درمانی منتقل و ۳۴ نفر در محل حادثه درمان شدند.
وی بیان کرد: طرح یاس (یاران آسیب‌ ستیز) نیز در قالب تفاهم نامه مشترک هلال احمر و کمیته امداد و با هدف حمایت از زنان آسیب‌پذیر و مشارکت این قشر در فعالیت‌های اجتماعی از دیگر برنامه‌های جمعیت هلال احمر ساوه است.
سید لقمان حسینی تصریح کرد:مشارکت در امر واکسیناسیون، کاشت ۱۰۰ اصله نهال، برگزاری مانورهای گسترش ارتباطات مراکز خصوصی، مراکز آموزشی و ادارات و افزایش تعداد خانه های هلال بخشی از رویکرد جمعیت هلال احمر است.
وی گفت:در حال حاضر ۱۸ کانون دانش‌آموزی، پنج کانون دانشجویی، ۲ کانون آزاد خواهران و برادران و پنج کانون طلاب در سازمان جوانان هلال احمر ساوه با هدف گسترش روحیه جهادی، بشردوستی و فرهنگ سازی در بین جوانان فعال هستند.
وی افزود: سال گذشته به ۱۰۳ نفر از افراد نیازمند ۲۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کمک درمانی از سوی جمعیت هلال احمر صورت گرفت
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ساوه خاطرنشان کرد:هم اکنون ۲۱ خانه هلال در سطح شهرستان فعال هستند تشکیل خانه‌های هلال یکی از راهکارهای هلال احمر برای افزایش تاب آوری جامعه محسوب می‌شود

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها