منابع عبری اعلام کردند که رهبر مسیحیان کاتولیک جهان سفر از پیش برنامه‌ریزی شده خود به اراضی اشغالی را لغو کرد.
کد خبر: ۱۳۶۵۱۱۱
به گزارش جام جم آنلاین ، رسانه‌های عبری گزارش دادند که پاپ فرانسیس رئیس کلیسای واتیکان و رهبر کاتولیک‌های جهان سفر خود به اراضی اشغالی را لغو کرده است.

به گزارش عربی ۲۱، یک منبع سیاسی صهیونیستی در گفتگو با روزنامه «یسرائیل هیوم» اعلام کرد که علت اصلی لغو سفر پاپ، وقوع عملیات‌های مکرر در اراضی اشغالی به ویژه عملیات العاد بوده است.

با اینکه واتیکان به صورت رسمی خبر سفر پاپ فرانسیس به اراضی اشغالی را اعلام نکرده بود، اما منابع مطلع اعلام کردند که وی قرار بود پس از سفر به لبنان و اردن، در ۱۵ ژوئن وارد اراضی اشغالی شود.

طبق اعلام این منابع، قرار بود پاپ برای دیدار با رئیس کلیسای روسیه در قدس جهت متقاعد کردن وی برای تاثیر بر «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه جهت توقف جنگ در اوکراین به آنجا سفر کند.

اما ماه گذشته، پاپ فرانسیس هرگونه گمانه زنی مبنی بر دیدار با اسقف ارتدکس روسیه در قدس، که از حمله نظامی مسکو به اوکراین حمایت کرده بود را رد کرد.

از سوی دیگر یک منبع مطلع سیاسی در مصاحبه با روزنامه اسرائیل هیوم اعلام کرد که عملیات‌های اخیر در سرزمین‌های اشغالی به ویژه عملیات العاد بر تصمیم لغو سفر پاپ به قدس اشغالی تأثیر گذاشته است.

در پی یک عملیات در شهرک صهیونیست‌نشین «إلعاد» در مرکز تل‌آویو که همراه با سلاح سرد و سلاح گرم صورت گرفت، شماری از شهرک‌نشینان زخمی شده‌اند.

گفته می‌شود که در پی این عملیات دست‌کم ۶ نفر زخمی شده اند که پزشکان از ۴ نفر از آن‌ها قطع امید کرده‌اند.

رژیم صهیونیستی رسماً از کشته‌شدن ۳ شهرک‌نشین در پی این عملیات خبر داد.

عملیات العاد برای صهیونیست‌ها سنگین بوده است؛ به طوری که پس از این عملیات، «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای ارزیابی وضع موجود تشکیل جلسه فوری داده است.
 
منبع: تسنیم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها