# نه _به _جنایتکار
نگاهی دوباره به کتاب‌هایی درباره نسل‌کشی و جنایات جنگی در بوسنی و هرزگوین

# نه _به _جنایتکار

رسانه های محلی اعلام کردند ۵۴ گور جدید در محل دو مدرسه شبانه روزی در کانادا کشف شده که اذهان عمومی این کشور را درگیر کرده است.
کد خبر: ۱۳۵۴۸۶۶

به گزراش جام جم آنلاین، 54 گور جدید از طریق بررسی راداری در دو مکان سابق مدارس شبانه روزی کلیسا در کیسیکوس اول و ساسکاچوان، کانادا کشف شده است.

بنابر گزارش تی آر تی، «تد کویوزنز» مدیر این پروژه تحقیقاتی و سه نفر از مسئولان شهرداری‌های این مناطق تایید کردند ممکن است این گور‌ها متعلق به کودکان باشند، اما همچنان باید منتظر پاسخگویی مسئولان باشند.

کویزنز در گزارشی اعلام کرد مناطقی که با رادار اسکن شده از سوی بازماندگان و مقامات محلی معرفی و شناسایی شده بودند و تاریخ شفاهی کار آن‌ها برای جستجو در این مناطق را تایید کرده است.

از ماه می ۲۰۲۱، بیش از هزار قبر ناشناس در نزدیکی مدارس شبانه روزی سابق که از سوی کلیسای کاتولیک اداره می‌شد، پیدا شده است.

تحقیقات متعددی در مدارس شبانه روزی سابق در سرتاسر کانادا در جریان است، جایی که به گفته مقامات کانادایی گمان می‌رود بین ۴۰۰۰ تا ۶۰۰۰ کودک کشته شده باشند.

مورخان کانادایی می‌گویند که بین سال‌های ۱۸۸۳ تا ۱۹۹۶، حدود ۱۵۰ هزار کودک بومی با اجبار سفید پوستان مجبور شدند تا برای پیوستن به جامعه سفیدپوستان کانادا وارد مدارس شبانه روزی شوند.

در سال ۲۰۱۵، کمیسیون حقیقت و آشتی کانادا آنچه را که کودکان در آن سال‌ها با آن مواجه بودند را به عنوان یک «نسل کشی فرهنگی» توصیف کرد، زیرا بعد از مهاجرت سفید پوستان به این مناطق بومیان کانادا بر اساس بسیاری از شواهد از صحبت کردن به زبان مادری خود منع شده و همچنین مورد تجاوز جنسی و محرومیت از خوردن غذا قرار گرفتند.

چندی پیش نیز برخی از گروه‌های حقیقت یاب بیش از ۲۰۰ گور را در این کشور پیدا کردند که متعلق به کودکان بومی کانادا بود.

در پی کشف این جنایت گروهی از مردم در «وینیپگ» در استان منیتوبای کانادا به مناسبت روز ملی این کشور تجمع کرده و مجسمه ملکه ویکتوریا و مجسمه ملکه الیزابت را به پایین کشیدند.

«جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا بعد از کشف ۲۱۵ گور کودکان بومی درپی افزایش واکنش‌ها و فشار‌های مردم این کشور از پاپ خواست در خصوص اظهار نظر کرده و از بومیان عذرخواهی کند، اما در نهایت پاپ از این موضوع ابراز ناراحتی کرده و از عذرخواهی سر باز زد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها