رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی از واریز ۵۰ هزار میلیارد تومان به حساب یک میلیون نفر معلم در کشور با اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۶۴۹۳۶

حقوق معلمان هر ساله مقداری افزایش را تجربه می‌کند. حقوق معلمان امسال نیز با توجه به میزان تورم افزایش خواهد یافت. افزایش حقوق معلمان هنوز اعمال نشده است. افزایش حقوق معلمان از اردیبهشت اجرا خواهد شد. در ادامه درباره افزایش حقوق معلمان بیشتر بخوانید.

افزایش حقوق معلمان بعد از اجرای رتبه‌بندی اجرا شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از همشهری آنلاین، علیرضا منادی در نشست خبری با خبرنگاران در تبریز گفت: اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان موجب تلاش معلمان برای ارتقای رتبه خود و به تبع آن افزایش کیفیت آموزش به دانش آموزان خواهد شد و معلمانی که ایستایی و رکود علمی داشته باشند، تنزل رتبه یافته و دیگر امکان حضور در چرخه آموزشی را نخواهد داشت.

وی اظهار کرد: حوزه کاری کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در ارتباط با وزارت‌خانه‌های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری تعریف می‌شود.

منادی ادامه داد: اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به‌عنوان اولین دستور کار این کمیسیون در دوره فعلی مجلس بود که بیش از ۱۰ سال گذشته مسکوت مانده بود و در این بین با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب در خصوص بهبود معیشت و وضعیت فرهنگیان، طرح رتبه بندی معلمان را به صورت جدی در کمیسیون پیگیر شدیم.

وی با بیان اینکه تصویب و اجرای این قانون تحول جدی و اساسی در خصوص وضعیت و جایگاه معلمان بود، افزود: ما دولت قبلی را متقاعد کردیم که لایحه‌ی رتبه‌بندی را به مجلس بیاورد و در مجلس نیز برای جلوگیری از پس گرفته شدن لایحه در دولت بعدی این لایحه را تنها با چهار رأی مخالف تصویب کردیم.

منادی خاطرنشان کرد: لایحه تقدیمی بسیار ضعیف بود و تنها برای ۵۰۳ هزار معلم تدوین شده بود و به‌همین دلیل لایحه را تغییر و به ۸۰۰ هزار معلم تعمیم دادیم و برای نو معلمان و بازنشستگان نیز این رتبه بندی لحاظ شد.

وی اضافه کرد: همچنین درصدهای گنجانده شده در لایحه نیز تغییر کرده و این قانون از ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰ لازم الاجرا شده و بر این اساس معوقات و مابه التفاوت پرداختی‌های معلمان پس از اجرای طرح، از این تاریخ محاسبه و واریز خواهد شد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از جمله تغییرات دیگری که در لایحه رتبه‌بندی تقدیمی به مجلس اعمال شد می‌توان به افزایش حداقل ۲۵ درصدی حقوق و ایجاد نظام پرداخت مستقل برای فرهنگیان اشاره کرد.

وی همچنین گفت: سختی‌های بسیاری را در یک سال اخیر در خصوص این طرح متحمل شدیم؛ به‌طوریکه از سوی برخی چهره‌ها و اشخاص مهم در بدنه‌ی مجلس و سایر قوا مقاومت‌های زیادی برای نهایی شدن آن وجود داشت؛ هر چند این مقاومت‌ها باعث شد قانونی جامع و مانع با چکش‌کاری‌های صورت گرفته به تصویب برسد و حقوقدانان و فقهای شورای نگهبان بیشترین کمک را در مسیر تحقق این مهم داشتند.

منادی ادامه داد: این آئین‌نامه از جمله گران‌بهاترین قانون تصویب شده در اوایل دولت سیزدهم و آخرین روزهای قرن چهاردهم بود که با پیگیری‌های مجلس و رفع ایرادات آن به هیأت دولت رفت و در نخستین جلسه هیأت دولت در یک هفته آینده تأیید و در نهایت تا پایان خرداد ماه رتبه‌های معلمان تعیین و پرداختی‌های متناسب با آن صورت خواهد گرفت.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی از واریز شدن ۵۰ هزار میلیارد تومان به حساب معلمان با اجرای این قانون نیز خبر داد و افزود: آذربایجان همانطور که در ابتدای قرن چهاردهم مرکز احداث نخستین مدرسه نوین در ایران بود، در پایان این قرن نیز عامل ایجاد مهمترین تحول در حوزه آموزش و پرورش و معلمان همین آذربایجان بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها