وزارت خارجه روسیه در پی تنش‌ های اخیر با رژیم صهیونیستی اعلام کرد که مزدوران صهیونیست به نئونازی‌ های اوکراینی پیوسته‌اند.
کد خبر: ۱۳۶۴۷۲۵

به گزارش جام جم آنلاین، ماریا زاخاروا در سخنانی اعلام کرد: «مزدوران اسرائیلی در کنار جنگجویان گردان آزوف در اوکراین می‌جنگند».

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در گفتگو با رادیو اسپوتنیک گفت: «من به یک نکته اشاره می‌کنم، با این حال، سیاستمدارانی که اکنون در حال اغراق در کمپین اطلاعاتی در اسرائیل هستند، بعید است که بخواهند آن را بشنوند. شاید برای آن‌ها جالب باشد. در واقع، مزدوران اسرائیلی در اوکراین شانه به شانه آزوف ایستاده اند.»

پیش‌تر نیز روزنامه صهیونیستی جروزالم پست گزارش داده بود که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در هفته‌های اخیر از مشاوران نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی و سایر مقامات این رژیم، مشاوره رسانه‌ای دریافت کرده است.

رژیم صهیونیستی روز دوشنبه لاوروف را به شدت مورد انتقاد قرار داد و گفت اظهارات او - که در هنگام صحبت در مورد رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی که یهودی است، مطرح شد - یک دروغ نابخشودنی است و رخداد‌های مرتبط با هولوکاست را خدشه دار می‌کند.

وزارت خارجه روسیه روز سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که اظهارات یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی «ضد تاریخی» است و تا حد زیادی توضیح می‌دهد که چرا کابینه کنونی این رژیم از رژیم نئونازی در کی‌یف حمایت می‌کند. مسکو همچنین این نکته لاوروف را تکرار کرد که ریشه یهودی زلنسکی مانع از اداره اوکراین توسط نئونازی‌ ها نمی‌شود.

لاوروف اظهارات مرتبط با هیتلر را روز یکشنبه در تلویزیون ایتالیا بیان کرد؛ وقتی از او پرسیده شد چرا روسیه می‌گوید اگر رئیس‌جمهور اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، خودش یهودی است باید اوکراین را «از نازی‌ها هویت‌زدایی» کند.

گردان آزوف یک هنگ نظامی راست افراطی در اوکراین است که متهم به حمایت از ایدئولوژی نئونازی و برتری‌گرایی سفیدپوستان هستند. این واحد در ابتدا به عنوان یک گروه داوطلب در می ۲۰۱۴ از باند ملی‌گرای افراطی میهن پرست اوکراین و گروه مجمع ملی اجتماعی نئونازی تشکیل شد. هر دو گروه وابسته به آرمان‌های بیگانه‌ هراسی و نئونازی بودند و به مهاجران و افرادی که با دیدگاه‌های آن‌ها مخالف بودند، حمله فیزیکی می‌کردند.

چند ماه پس از بازپس گیری شهر بندری استراتژیک ماریوپول از جدایی طلبان مورد حمایت روسیه، این واحد رسماً در ۱۲ نوامبر ۲۰۱۴ در گارد ملی اوکراین ادغام شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها