ساخت و ساز واحدهای نهضت ملی مسکن با کاهش ۵۰۰ هزار تومانی در هر متر، امسال با ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان آغاز شد.
ساخت و ساز واحدهای نهضت ملی مسکن با کاهش ۵۰۰ هزار تومانی در هر متر، امسال با ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان آغاز شد.
کد خبر: ۱۳۶۴۶۸۰

به گزارش جام جم آنلاین، به گفته رئیس جمهور طرح نهضت ملی مسکن زمینه ساز خانه دار شدن بسیاری از مردم و دهک‌های مختلف جامعه خواهد بود و ما سعی خواهیم کرد این طرح را به شکل ارزان در اختیار متقاضیان مسکن قرار دهیم.

از پارسال که زمینه برای ثبت نام متقاضیان در این طرح فراهم شد اعلام شد که هزینه ساخت این واحد‌ها در حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تا سه میلیون تومان خواهد بود که البته در همان زمان هم اعلام شد که تمامی این نرخ‌ها به صورت علی الحساب است و هرساله هزینه‌ها و تعرفه‌های فصلی که سازمان برنامه و بودجه اعلام میکند وارد آن‌ها خواهد شد.

براساس این گزارش، دولت اعلام کرده که حدود ۴ میلیون واحد مسکونی در کشور در قالب طرح جهش تولید مسکن خواهد ساخت که البته تاکنون بخشی از این واحد‌ها در قالب واحد‌های طرح مسکن ملی که بود به این بخش اضافه شد و بخشی از واحد‌ها هم در قالب طرح نوسازی بافت‌های فرسوده به مرحله اجرایی و عملیاتی خواهد رسید.

تاکنون اراضی لازم برای حدود ۲ میلیون واحد‌های نهضت ملی مسکن تامین شده و اهتمام برای تامین سایر اراضی در شهر‌های مختلف هم به تمامی استانداران اعلام و ابلاغ شده است.

در آخرین اظهار نظر رستم قاسمی وزیر راه وشهرسازی اعلام کرد که در برنامه است که تا پایان مرداد سقف عملیات اجرایی واحد‌های شروع شده طرح نهضت ملی مسکن حداقل به ۲ میلیون واحد مسکونی برسد.

در اجرای طرح نهضت ملی مسکن حدود ۸۰۰ هزار واحد روستایی و برعهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است و حدود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد شهری است که در بخش شهری روند تامین زمین و همچنین آغاز عملیات اجرایی توسط کارگزاران وزارت راه که شامل شرکت عمران شهر‌های جدید، شرکت بازآفرینی شهری ایران، سازمان ملی زمین و مسکن و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است در حال اجرایی و عملیاتی شدن است.

اخیرا سازمان برنامه وبودجه در آخرین آمار تعرفه‌های فصلی خود اعلام کرده است که هم اکنون قیمت ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن در سال ۱۴۰۱، ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و این قیمت هرساله متناسب با نرخ تورم تغییر خواهد یافت.

پیشتر اعلام شده بود نرخ ساخت هر متر نهضت ملی مسکن، ۵ میلیون تومان است که با اعلام جداول جدید این رقم به ۴ میلیون و ۵۰۰ تومان کاهش یافته است.

واحدهای نهضت ملی مسکن با حداقل قیمت ساخته می شود

ایرج رهبر گفت: قیمت گذاری واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن هم اکنون در شهر تهران و بسیاری از شهر‌های کشور کلید خورده و سازندگان امسال این واحد‌ها را با احتساب تعدیل‌های سازمان برنامه و بودجه متری ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌سازند.

به گفته دبیر انجمن انبوه سازان کشور وزارت راه و شهرسازی، واحد‌های نهضت ملی مسکن را با حداقل قیمت می‌سازد و امسال با توجه به تعدیل‌های فصلی که سازمان برنامه وبودجه اعمال می‌کند، قیمت ساخت یک یا دو درصد افزایش می‌یابد.

وی افزود: ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن از خرداد پارسال در قالب واحد‌های مسکن ملی آغاز شده و تاکنون هم این واحد‌های مسکونی پیشرفت خوبی داشته‌اند.

قیمت ساخت نهضت ملی مسکن ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شد

فرشید پور حاجت دبیر انجمن انبوه سازان کشور هم اعلام کرده است که قیمت ساخت واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن در هر متر مربع حدود ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده و این نرخ‌ها علی الحساب است.

نرخ واحدهای نهضت ملی مسکن علی الحساب است

خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران هم اعلام کرد نرخ‌های واحد‌های نهضت ملی مسکن به صورت علی الحساب است و قیمت‌های تعیین شده هرساله متناسب با تعرفه‌های فصلی سازمان برنامه و بودجه افزایش می‌یابد.

اومی گوید: روند ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن در شهر‌های مختلف تهران با رشد خوبی همراه بوده ودر بسیاری از شهر‌های واحد‌های طرح اقدام ملی مسکن که از سال گذشته آغاز شده بود به مراحل خوب وپیشرفت‌های مناسب رسیده است.

برای ساخت واحد‌های طرح‌های نهضت ملی مسکن تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومانی تا ۲۰۰ میلیون تومانی برای کلان شهر تهران شهر‌های جدید و روستا‌ها در نظر گرفته شده است که میزان اقساط این تسهیلات هم حدود ۳ تا ۴ میلیون تومان است که یک سال پس از تحویل واحد‌ها اقساط آن‌ها شروع می‌شود.

بازار مسکن هم اکنون با ورود این ۴ میلیون واحد مسکونی و همراه با ورود بخش خصوصی برای ساخت واحد‌های مسکونی به صورت شخصی به سمت رونق و در نتیجه کاهش حرکت میکند که این خود می‌تواند یک نشانه مناسبی برای بهبود وضعیت بازار مسکن باشد که نتیجه بهبود این بازار تاثیر بسیار مناسبی در بازار اجاره خواهد گذاشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها