معاون اداره کل هواشناسی استان تهران خبر داد

ثبت بیشترین میزان بارندگی در لواسان

مدیر دفتر بهره برداری از تاسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: با فعالیت سامانه بارشی اخیر گرچه وضعیت بارش‌ها بهتری ش، اما همچنان نسبت به دوره متوسط درازمدت ۵۳ ساله ۳۰ درصد کاهش بارش داریم.
کد خبر: ۱۳۶۴۴۸۱
به گزارش جام جم آنلاین، محمد شهریاری افزود: از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر۱۴۰۰) تا ۱۱ اردیبهشت ۱۶۶.۳ میلیمتر بارندگی در حوزه عملکرد استان تهران رخ داد که این میزان در مقایسه با ۲۳۸.۷ میلیمتر بارندگی درازمدت ۵۳ ساله ۳۰ درصد کاهش دارد.

وی ادامه داد: البته سامانه بارشی اخیر که کشور را درگیر کرد، حوضه‌های آبریز سد‌های تهران را هم پوشش داد و سبب شد وضعیت در ۱۱ روز ابتدای اردیبهشت کمی بهتر شود.

این مقام مسوول در شرکت آب متطقه‌ای تهران گفت: در ۱۱ روز ابتدای اردیبهشت ماه امسال متوسط بارش‌ها ۹.۳ میلیمتر بود که در مقایسه با مدت مشابه بلندمدت که ۱۰.۶ میلیمتر بارندگی ثبت شده داریم کاهش ۱۲.۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وضعیت سد‌های تهران

شهریاری درباره وضعیت سد‌های تهران گفت: درحال حاضر میزان ذخیره آب در سد‌های پنج گانه تهران به ۵۳۳ میلیون متر مکعب رسیده است که این میزان در مقایسه با روز مشابه سال گذشته که ۷۹۱ میلیون متر مکعب بود ۲۵۸ میلیون متر مکعب کاهش دارد.

وی ادامه داد: میزان ورودی آب به مخازن سد‌های تهران از ابتدای سال آبی جاری تا الان ۶۳۰ میلیون متر مکعب است که نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته با ورودی ۸۶۳ میلیون متر مکعب کاهش ۲۷ درصدی را نشان می‌دهد.

شهریاری با امیدواری نسبت به ادامه فعالیت سامانه‌های بارشی در کشور و حوضه آبریز سد‌های تهران در روز‌های آینده و اثر مثبت آن در آبگیری سدها، بر لزوم همکاری بیش از پیش شهروندان در رعایت صرفه جویی و استفاده بهینه از منابع آبی محدود در اختیار تاکید کرد.

وی گفت: این همراهی در تامین آب شرب مطمئن و پایدار در ماه‌های آتی و روز‌های اوج مصرف و گذر از شرایط خشکسالی حاکم در کشور بسیار مهم و حیاتی است.
 
منبع: ایرنا
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها