سازمان ملل با تاکید بر نیاز مبرم خود به تامین مالی برای کمک‌های بشردوستانه در یمن، نسبت به احتمال توقف عملیات بشردوستانه و امدادرسانی‌ها در این کشور هشدار داد.
کد خبر: ۱۳۶۴۴۲۵

به گزارش جام جم آنلاین، سازمان ملل در بیانیه‌ای ضمن هشدار نسبت به توقف عملیات امدادرسانی در یمن، بر نیاز مبرم خود به تامین بودجه کافی توسط کشورهای حامی برای کمک‌های بشردوستانه در یمن و مقابله با بحران رو به وخامت آن تاکید کرد.

این سازمان در ادامه بیانیه خود آورد، هدف از طرح حمایت انسانی یمن در سال ۲۰۲۲ جمع‌آوری مبلغی حدود ۴.۳ میلیارد دلار برای جبران وخامت مداوم شرایط انسانی در این کشور است.

در این بیانیه به نقل از دیوید گریسلی، هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در یمن آمده است: بحران انسانی شدید در یمن واقعیتی است که ما باید به سرعت با آن مقابله کنیم.

گریسلی گفت: آتش‌ بس به منزله فرصت مهمی برای آژانس‌های امدادرسان جهت افزایش کمک‌های حیاتی و رساندن فوری آنها به دست تعداد بیشتری از افراد نیازمند از جمله ساکنان مناطقی است که به دلیل جنگ و درگیری و نبود امنیت دسترسی به آنها دشوار است.

هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در یمن افزود: ما برای اینکه آژانس‌های امدادرسان به سرعت تلاش‌های خود را مضاعف کنند، بر روی کمک‌های مالی کشورهای حامی مالی تکیه کردیم و بدون این کمک‌ها عملیات‌های امدادرسانی با وجود روند مثبتی که امروز در یمن شاهد هستیم، متوقف خواهند شد.

طبق اعلام سازمان ملل، بیش از ۲۳ میلیون نفر یعنی حدود سه چهارم ساکنان یمن به این کمک‌ها نیاز دارند و این سازمان پیش‌بینی کرده تا نیمه دوم سال جاری میلادی ۱۹ میلیون تن در یمن به کمک‌های غذایی احتیاج خواهند داشت. در حال حاضر ۲.۲ میلیون کودک در این کشور از سوء تغذیه شدید رنج می‌برند که از جمله آنها نیم میلیون کودک در شرایط بسیار سختی قرار دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها