وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن از توطئه و توافق رسمی کشورهای ائتلاف متجاوز خبر داد که قصد دارند یمن را به رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی حامی آن تحویل دهند.
کد خبر: ۱۳۶۳۶۸۳

به گزارش جام جم آنلاین، «محمد ناصر العاطفی» وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن امروز سه‌شنبه از اتاق عملیات مشترک رصد نقض آتش‌ بس در این کشور توسط ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی بازدید کرد.

شبکه خبری المسیره به نقل از العاطفی گزارش داد، صنعاء آماده صلح منصفانه و عادلانه است و در عین حال آمادگی دارد که با دشمنان و توطئه‌های آنان، مقابله کند.

وی ادامه داد، نیروهای مسلح یمن، با وجود نقض مکرر آتش‌ بس توسط ائتلاف متجاوز، به آتش‌بس پایبند هستند؛ زیرا نیروهای یمنی به دستورات فرماندهان خود پایبند هستند و به آن اطمینان دارند.

وزیر دفاع یمن همچنین از توطئه و توافق رسمی کشورهای ائتلاف متجاوز خبر داد که قصد دارند در ازای تحقق برخی از مطالبات، یمن را به رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی حامی آن تحویل دهند.

وی ضمن درخواست از یمنی های حاضر در داخل و خارج از این کشور برای عدم مشارکت در این توطئه، از آنان خواست که در برابر مستکبران و متجاوزان، متزلزل نشوند؛ زیرا پیروزی متعلق به مردم یمن است.

العاطفی در پایان تأکید کرد که ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی، مردم یمن را جذب می‌کند تا در کنارش بحنگند و از آنان حمایت می‌کند تا جنگ در کشور ادامه پیدا کند.

منابع یمنی نیز فروردین ماه گذشته خبر دادند که امارات عربی متحده به همراه رژیم صهیونیستی در جزیره «عبدالکوری» واقع در مجمع الجزایر سقطری (جنوب یمن) یک فرودگاه افتتاح کرده است.

منابع محلی در این خصوص تأکید کردند که نیروهای اماراتی به منظور انجام پروازهای مستقیم به خارج از خاک یمن بدون همکاری با دولت مستعفی اقدام به افتتاح فرودگاه مذکور کرده‌اند.

منابع یادشده همچنین احتمال دادند که این افتتاح این فرودگاه به نیروهای اشغالگر این اجازه را بدهد تا بدون نظارت مسئولان فرودگاه «حدیبو» (واقع در مرکز سقطری) کارشناسان خارجی را وارد یمن کند و سنگ‌های قیمتی، آثار باستانی و درختان کمیاب این منطقه را به خارج از یمن قاچاق کند.

امارات در سال‌های گذشته تعدادی از پایگاه‌ها و مراکز نظامی مشترک خود با رژیم صهیونیستی را در سقطری با هدف توسعه اقدامات اطلاعاتی با تل‌آویو در سواحل یمن و به‌ویژه در نزدیکی تنگه باب المندب نوسازی کرده است.

جزیره عبدالکوری یکی از مهم‌ترین جزایر سقطری است و در آن پنج نقطه نفتی وجود دارد. از طریق این جزیره می‌توان به راحتی حرکت کشتی‌ها در اقیانوس هند تا شاخ آفریقا و تنگه باب‌المندب را زیر نظر گرفت.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها