در جلسه بررسی راهکار‌های مقابله سریع و قاطعانه با افراد مخل امنیت و ارامش مردم مطرح شد؛

دستور قاضی‌القضات به دادستان درباره زورگیری‌ها

مرگ و کمای ۲ راننده در پرونده سارقان خشن

شش مرد جوان که برای کار و زندگی به تهران آمده بودند، وقتی نتوانستند پول اجاره‌خانه را بپردازند، باند سرقت تشکیل دادند. جسد یکی از قربانیان این باند در بیابان‌های اطراف زرندیه استان مرکزی پیدا شد. یکی از قربانیان هم در کماست.
کد خبر: ۱۳۶۴۱۵۸

نیمه دوم اسفند سال گذشته زنی با حضور در شعبه نهم بازپرسی دادسرای جنایی تهران با طرح شکایتی، اعلام کرد شوهر میانسالش مسافربر است و دیروز که برای کار از خانه بیرون رفته، دیگر بازنگشته است.

پس از این شکایت، پرونده به پلیس آگاهی تهران ارسال شد تا این‌که سومین روز فروردین امسال ماموران باخبر شدند جسد مرد گمشده از سوی پلیس شهر زرندیه استان مرکزی در بیابان پیدا شده است.

خانواده او به پزشکی‌قانونی رفته و هویت جسد را تایید کردند. بررسی‌ها نشان داد او با نسکافه مسموم بیهوش شده، همچنین آثار جراحت و ضربه بر روی سرش وجود دارد.

تحقیقات برای رازگشایی از قتل راننده ادامه داشت تا این‌که دو هفته بعد، دو مرد به پلیس آگاهی تهران آمدند و از چند سارق شکایت کردند.

یکی از آنها گفت: «مقابل بیمارستانی در تهران دو مرد که بیماری همراه‌شان بود را به عنوان مسافر دربستی سوار کردم. در میانه راه نسکافه تعارف کردند که بعد از خوردن آن، بیهوش شدم. یک هفته بعد به‌هوش آمده و متوجه شدم خودرویم سرقت شده است.»

شاکی دیگر هم گفت: «برادرم به همین شیوه خودرویش سرقت شده و یک ماه است در کما به‌سر می برد.»

در حالی که پلیس به دنبال اعضای این باند سرقت بود، اوایل هفته گذشته مردی با مراجعه به پلیس آگاهی تهران، اطلاعات جدیدی به ماموران داد و گفت: «سه نفر به عنوان مسافر دربستی سوار خودرویم شدند و با شیرموز مسموم مرا بیهوش و خودرویم را سرقت کردند. سه روز در بیمارستان بودم. بعد به کلانتری رفتم و شکایت کردم. به دنبال سارقان بودم که اتفاقی آگهی فروش تیبای سرقتی‌ام را در سایت دیوار دیدم. گمان می‌کنم فروشنده، یکی از سارقان است.»

ماموران با کشف این سرنخ وارد عمل شده، توانستند فروشنده را شناسایی و بازداشت کنند. او بعد از اظهارات ضد و نقیض اعتراف کرد سرکرده باند، مجرمی حرفه‌ای به نام مهرداد است. در ادامه او همراه
چهار عضو دیگر باند در عملیات‌های جداگانه دستگیر شدند.

مهرداد در تحقیقات گفت: «من و همدستانم برای کار و زندگی به تهران آمدیم و در خانه‌ای قدیمی اتاق‌هایی را اجاره کردیم. برای اتاق‌ها باید یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اجاره می‌دادیم اما سر ماه که شد، پول کرایه را نداشتیم، به همین دلیل تصمیم به سرقت گرفتیم. در مقابل بیمارستان‌های شهر تهران پرسه زده و یک گروه در نقش مسافر، خودروها را دربستی کرایه کرده و گروه دوم آنها را اسکورت می‌کردند. نسکافه یا شیرموز مسموم به رانندگان تعارف می‌کردیم و بعد از بیهوش شدن، آنها را در بیابان‌های اطراف تهران رها کرده، خودرو را سرقت می‌کردیم. بعد با آگهی در سایت دیوار، خودروها را زیر قیمت بازار و با مدارک رانندگان می‌فروختیم.

محمدجواد شفیعی، بازپرس شعبه پنجم دادسرای جنایی تهران با تایید این خبر به جام‌جم گفت: «متهمان در بازداشت به‌سر می‌برند، تحقیقات از آنها برای رازگشایی از دیگر جرایم‌شان ادامه دارد. با توجه به شگرد متهمان، احتمال قتل رانندگان دیگر وجود دارد که ماموران در حال بررسی این فرضیه‌ هستند.»

گروه حوادث روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها