خطیب نماز جمعه تهران گفت: اگر شکوفایی اقتصاد ما در پرتو تولید است، ستون فقرات تولید، کارگران هستند و در جهاد اقتصادی مقاومت کردند.
کد خبر: ۱۳۶۴۰۷۰

به گزارش جام جم آنلاین، حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری خطیب نماز جمعه تهران گفت: فردا روز ملی خلیج فارس به مناسبت سالروز اخراج استعمارگران پرتغالی در چهار سده قبل نام‌گذاری شده است. این نام فراموش شدنی و تحریف شدنی نیست و بخشی از هویت ماست. به تعبیر رهبر معظم انقلاب خلیج فارس خانه ایران و ایرانیان است. مردم غیور استان هرمزگان، بوشهر و سیستان و بلوچستان عاشقانه از این مرز طی قرن‌ها پاسداری کردند که یاد همه سلحشوران، مجاهدان و شهیدان که از عزت و شرف ملت در این مرز پرافتخار دریایی صیانت کردند، گرامی می‌داریم.

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری ادامه داد: نمی‌توانیم در این ایام از کارگران عزیز سخن نگوییم و آنان را تکریم نکنیم. اگر شکوفایی اقتصاد ما در پرتو تولید است، ستون فقرات و عمود خیمه تولید کارگران هستند. این عزیزان هم در جهاد نظامی پیشتاز بودند و ۱۴ هزار شهید تقدیم کردند و هم در جهاد اقتصادی مقاومت کردند. امیدواریم مسئولان در قوای سه‌گانه و عموم جامعه قدرشناس کارگران باشند و بیش از گذشته باید نسبت به تکریم، رفع مشکلات و رفع نیازهای اساسی آنان اهتمام داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه نام شهید مطهری و نام معلم به هم گره خورده است، تأکید کرد: باید امروز از شهید مطهری به عنوان مربی و معلم جهاد تبیین نام ببریم، ایشان الگوی عملی جهاد تبیین است. شهید مطهری، شهید جهاد تبیین است و در آن عمر پربرکت، علاوه بر اینکه بر نیازهای روز پاسخ داد، بیش از دو دهه از عمر خود را در مبارزه با جریان تحجر و التقاط گذاشت. بیش از گذشته باید از آثار ایشان بهره ببریم.

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری بیان کرد: همه ما وام دار معلمان هستیم. به نظر می‌رسد اگر نگاه به قشر بزرگ و تمدن‌ساز معلم را اصلاح کنیم و این نگاه ارتقا یابد، مواردی مثل معیشت و رتبه‌ بندی معلمان خود به خود حل می‌شود. معطل نگه داشتن این مسائل، نشان دهنده نگاه ناشایست و نادرست جامعه ما به این قشر است. تا نگاه شایسته به معلمان فاصله داریم و باید این نگاه اصلاح شود. معلمان عمود و عماد خیمه تربیت در کشورند و باید وزارت آموزش و پرورش راهبردی‌ترین وزارتخانه جمهوری اسلامی تلقی شود. به روح بیش از ۵ هزار شهید معلم درود می‌فرستیم.

وی ضمن تقدیر از ملت شریف ایران بابت حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس، افزود: در برابر تعهد انقلابی، بصیرت ایمانی و غیرت دینی مردم تهران و سراسر میهن اسلامی به دلیل حماسه حضورشان در روز جهانی قدس سر تعظیم فرود می‌آوریم.

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری گفت: رهبر معظم انقلاب و امام (ره) از فلسطین تعبیر به مظلوم مقتدر کردند. فلسطین مظلوم است، چرا که ۷۴ سال است که فلسطین در چنگال یک رژیم جعلی قرار گرفته است. مردم فلسطین هفت دهه است که در رنج، درد، اشغال، کشتار، شکنجه و آوارگی هستند. شاهد تخریب خانه و کاشانه فلسطینی‌ها هستیم. مردم فلسطین در برابر چشم جهانیان و نهادهای به اصطلاح جهانی حقوق بشری تحمل می‌کنند و و غزه مظلوم به یک زندان بزرگ در جهان تبدیل شده است.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: مردم فلسطین سال‌هاست که از حق زندگی معمولی هم محروم شده‌اند. مردم فلسطین در برابر تبهکارترین انسان‌ها که تاریخ امثال این‌ها را ندیده است، ایستاده‌اند و مقاومت می‌کنند. علاوه بر این، باید سازش سازشکاران، منافقان و خائنان را تحمل کنند. فلسطین مقتدر است چرا که بعد از ۷۴ سال زنده و سربلند است و اصالت و هویت خودش را در برابر این رژیم پلید صیانت و حفظ کرده است.

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری ادامه داد: امروز مردم فلسطین گفتمان مقاومت در برابر دشمنان را از مقاومت با سنگ تا مقاومت با موشک ارتقا داده‌اند. فلسطین ایستاده است و عزم خودش را برای آزادی استوار کرده و امروز در منطقه فلسطین برای گفتمان مقاومت اجماع وجود دارد.

وی تأکید کرد: یکی از مولفه‌های اصلی اقتدار فلسطین علاوه بر ظرفیت درونی این ملت ریشه‌دار، عبارت از طلوع خورشید روح‌نواز انقلاب اسلامی در ایران و تاسیس نظام جمهوری اسلامی ایران و بصیرت امام (ره) حکیم موسس و امام عزیز حاضر است که توانسته‌اند پرچم دفاع از مظلومان و قدس شریف را برافراشته کنند. دست ما به سمت مظلومان عالم گشوده شده است و این آرمان را تا رسیدن به هدف نهایی دنبال می‌کنیم.

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری بیان کرد: به دشنان اسلام، قدس و فلسطین می‌گوییم که در گذر از این پیچ تاریخی و نظم نوینی که در جهان در حال شکل گیری است و به توفیق الهی و بر اساس سنت‌های قرآنی و به همت جبهه فراگیر مقاومت که با نام حاج قاسم سلیمانی این اندیشه جاودانه شده است، هیچ جایی برای رژیم صهیونیستی و حامیان پلیدشان در جغرافیای آینده بشریت وجود نخواهد داشت. روز آزادی فلسطین بر اساس وعده قطعی و به فضل پروردگار متعال نزدیک است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها