به گزارش جام جم آنلاین کرمانشاه؛ رئیس پلیس پیشگیری کرمانشاه گفت: سال گذشته و با تلاش ماموران کلانتری ها و پاسگاه های استان ۲ هزار و ۳۸۸ فقره سرقت سیم برق و تجهیزات انتقال آن کشف و دراین راستا ۸۵۳ سارق دستگیر و تحویل محاکم فضایی شدند.

وی ادامه داد: این مقدار کشفیات نسبت به فروردین سال گذشته ۵۰ درصد و تعداد دستگیری ها نیز ۸ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ اکبری در ادامه سرقت را خط قرمز پلیس عنوان کرد و گفت: در این راستا پلیس پیشگیری تلاش دارد به طریق مختلف از جمله تعامل با اقشار مختلف جامعه، نهادها و دیگر ادارات مسئول با آموزش و اطلاع رسانی به شهروندان و افزایش گشت های هدفمند از وقوع سرقت پیشگیری کند.

رئیس پلیس پیشگیری کرمانشاه همچنین از شرکت توزیع برق خواست اقدامات پیشگیرانه در راستای جلوگیری از سرقت سیم برق با استفاده از گشت زنی توسط سیم بانان، تعویض شبکه برق به کابل خود نگهدار، نصب وسایل هشدار دهنده در تجهیزات برقی، بتن ریزی پایه تابلو های برق، نصب قفل بر روی دکل ها و تابلو های برق، نصب اسپیسر، تقویت روشنایی و استفاده از ظرفیت موسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی در راستای نگهبانی از تجهیزات خود را در دستور کار قرار دهد.

در این دیدار مسئولین شرکت برق منطقه ای غرب نیز ضمن تقدیر از اقدامات پلیس و بی سابقه خواندن اقدامات آن ها در راستای کشف سرقت و مقابله سارقان ابراز امیداری کرد با افزایش تعاملات موجود شاهد کاهش سرقت در حوزه سیم برق باشیم.