دزد سابقه‌دار بعد از آزادی از زندان با فیلم دروغین و به بهانه این‌که پسران نوجوان، مزاحم خواهرزاده‌اش شده‌اند گوشی‌هایشان را سرقت می‌کرد.
کد خبر: ۱۳۶۳۹۲۰

اوایل فروردین امسال پسری نوجوان با حضور نزد بازپرس کشیک دادسرای ناحیه ۳۴ تهران از مردی به اتهام سرقت گوشی‌اش شکایت کرد. پس از این شکایت رسیدگی به پرونده در دستور کار پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

ماموران در جست‌وجوی سارق بودند که با شکایت‌های مشابه دیگری روبه‌رو شدند. با تحقیق از شاکیان معلوم شد سارق با نشان دادن یک فیلم دروغین آنها را تهدید و پول و گوشی‌هایشان را که ۱۰ تا ۴۰ میلیون تومان ارزش داشته سرقت کرده است.

در پی این تحقیقات، سرانجام عصر دوشنبه پنجم اردیبهشت امسال، پسر نوجوانی با پلیس ۱۱۰تهران تماس گرفت و از بازداشت سارقی خبر داد.

ماموران راهی بوستانی در جنوب شرق تهران شده، سارق را تحویل گرفتند و همراه مالباخته به پلیس آگاهی منتقل کردند.

نوجوان مالباخته گفت: دو هفته قبل برای ورزش و بازی به بوستان رفته بودم. این سارق، هم را سد کرد، فیلمی که چهره مبهم دختر و پسری در آن بود را نشانم داد و مدعی شد که آن دختر خواهرزاده‌اش است و من مزاحمش شده‌ام. هرچه گفتم ماجرا صحت ندارد و آن تصویر متعلق به من نیست فایده نداشت. کتکم زد و با سرقت گوشی‌ام فرار کرد. امروز همراه دوستانم در پارک بودیم که او را در حال سرقت از پسر دیگری دیدم و دستگیرش کردیم.

تحقیقات نشان داد او همان متهم تحت تعقیب پلیس است. متهم در ادامه با اعتراف به سرقت گوشی نوجوانان با این شگرد گفت: زمانی که نوجوان بودم، مردی مرا ربود و بعد از آزار و اذیت پول‌هایم را سرقت کرد. آن زمان شکایت کردم اما سارق پیدا نشد و این اتفاق تلخ، کابوس زندگی‌ام شد. ترک تحصیل کردم و سارق شدم.

بابت کیف‌ قاپی و سرقت، یک‌سال زندان بودم و دو ماه قبل از عید آزاد شدم. فیلم دختروپسری با چهره مبهم را در اینترنت یافته و در گوشی‌ام ذخیره کردم. با پرسه‌زنی در بوستان‌ها، پسران نوجوان که مشغول بازی فوتبال، والیبال، شطرنج و پیاده‌روی بودند را شناسایی کرده و در محلی خلوت سراغ‌شان رفته و به این بهانه که مزاحم خواهرزاده‌ام شده‌اند، تهدیدشان کرده و اموال باارزش آنها را سرقت می‌کردم.
​​​​​​​
متهم پس از اعتراف به این سرقت‌ها، روانه بازداشتگاه پلیس آگاهی تهران شد و تحقیقات از وی ادامه دارد.

گروه حوادث روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها