دبیر کل سازمان ملل متحد اعلام کرد:

شکست شورای امنیت در پیشگیری از جنگ اوکراین

کارشناسان نظامی آمریکا هشدار دادند ذخایر تسلیحاتی این کشور ممکن است طی چند ماه آینده به پایان رسد، چنانچه کاخ سفید به تامین تجهیزات برای اوکراین ادامه دهد.
کد خبر: ۱۳۶۳۸۰۶
به گزارش جام جم آنلاین ، «الن لورد» معاون سابق وزیر دفاع آمریکا در امور تدارکات و لجستیک گفت: این یک تهدید بزرگ برای امنیت ماست.

وی تاکید کرد که آمریکا تقریبا یک چهارم از ذخایر موشکی استینگر خود را به اوکراین ارسال کرده است.

از زمان آغاز تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، آمریکا تقریبا یک سوم از ذخایر تسلیحاتی موجود را در حال آماده باش قرار داده است.

جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا به تازگی اعلام کرد که قصد دارد تجهیزات توپخانه‌ای بیشتری را به اوکراین ارسال کند.

همچنین یک مقام ارشد دفاعی آمریکا گفت که نخستین محموله نظامی آمریکا برای اوکراین به عنوان بخشی از بسته ۸۰۰ میلیون دلاری امنیتی که بایدن مجوز آن را صادر کرده، درحال ورود به اوکراین است.

رسانه‌های آمریکایی پیش از این اعلام کرده بودند که بسته ۸۰۰ میلیون دلاری آمریکا شامل ۱۱ فروند بالگرد می‌۱۷، ۱۸ فروند توپ ۱۵۵ میلیمتر هوتزر و ۳۰۰ فروند پهپاد انفجاری دیگر است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.
 
منبع: ایرنا
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها