وزارت دفاع انگلیس با ادعای تسلط دولت کی‌یف بر بیشتر حریم هوایی اوکراین، گفت روسیه دسترسی هوایی بسیار محدودی به شمال و غرب این کشور دارد.
کد خبر: ۱۳۶۳۷۶۶
به گزارش جام جم آنلاین، همزمان با وارد شدن بحران اوکراین و عملیات نظامی ویژه روسیه در این کشور به شصت‌ودومین روز خود، انگلیس مدعی تسلط کی‌یف بر حریم هوایی این کشور شد.

رکن اطلاعات ارتش انگلیس امروز (چهارشنبه) ادعا کرد: «اوکراین کنترل اکثر حریم هوایی خود را حفظ کرده و روسیه نتوانسته به طور موثر نیروی هوایی این کشور را نابود کند یا پدافند هوایی آن را سرکوب کند».

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، در این بیانیه آمده است: «روسیه دسترسی هوایی بسیار محدودی به شمال و غرب اوکراین دارد و اقدامات تهاجمی را به حملات عمیق با موشک‌های از راه دور محدود کرده است».

وزارت دفاع انگلیس در گزارش خود مدعی شد: «فعالیت هوایی روسیه عمدتاً بر جنوب و شرق اوکراین متمرکز است و از نیرو‌های زمینی روسیه پشتیبانی می‌کند».

لندن در ادامه این بیانیه گفت: «روسیه همچنان به هدف قراردادن تأسیسات نظامی اوکراین و زیرساخت‌های لجستیکی در سراسر این کشور ادامه می‌دهد».

اطلاعات ارتش انگلیس با ادعای بالا بودن خطر تلفات غیرنظامیان در اوکراین، ادعا کرد: «در اکثر حملات هوایی روسیه در شهر بندری ماریوپل احتمالاً از بمب‌های سقوط آزاد استفاده شده است».

رویترز همچنین نوشت که نمی‌تواند مستقلاً ادعا‌های مطرح‌شده در این گزارش لندن را تایید کند.

پیش از این، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا با ادعای اینکه پس از شکست روسیه در نبرد کی‌یف، جنگ اوکراین وارد مرحله جدیدی شد، گفت اوکراینی‌ها برای پیروزی در این جنگ به کمک نیاز دارند.

روسیه از روز ۵ اسفند (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

مسکو همچنین اعلام کرده اوکراین به تعهداتش ذیل توافقات مینسک که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برای حل مناقشه‌های موجود میان جدایی‌خواهان و کی‌یف حاصل شده بود عمل نکرده است.
 
منبع: فارس
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها