لزوم دقت شهروندان در انجام معاملات و تنظیم سند رسمی

معاون قضایی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی بر لزوم دقت شهروندان در انجام معاملات و تنظیم سند رسمی تاکید و هشدار داد.
معاون قضایی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی بر لزوم دقت شهروندان در انجام معاملات و تنظیم سند رسمی تاکید و هشدار داد.
کد خبر: ۱۳۶۳۷۹۷
به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی ،ححت الاسلام فروتنی گفت : شهروندان محترم باید توجه داشته باشند که همواره اطلاعات حقوقی خود را افزایش دهند تا مورد سوء استفاده برخی افراد سودجو قرار نگیرند.وی افزود : از جمله مسائل مهمی که مردم در زندگی خود غالباً با آن سروکار دارند بحث انجام معاملات است که باید در این زمینه دقت لازم را داشته باشند تا ضرر و زیانی متوجه آنان نباشد.
فروتنی گفت : شهروندان محترم برای انجام معاملات خود چند مطلب را باید مدنظر داشته باشند که مهم ترین آن این است که مورد معامله حتماً سند رسمی ثبتی داشته باشد و بدانند اسناد غیر رسمی اعتبار ندارد.
وی افزود : اگر احیاناً مورد معامله سند رسمی نداشت قولنامه حتماً در یک بنگاه معتبر و با امضای دو شاهد تنظیم و با پروانه تطبیق داده شود به این معنی که کلیه الزامات قانونی حتی در تنظیم اسناد عادی رعایت شود.
معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان در مورد معاملات زمین و مسکن خاطرنشان کرد : مردم عزیز در هنگام خرید مسکن یا زمین حتماً از شهرداری منطقه و اداره ثبت به منظور بررسی عدم وجود رأی تخریب و یا عدم وجود تغییر کاربری و یا سایر نکات ضروری را استعلام کنند.
فروتنی در پایان متذکر شد : شهروندان محترم توجه داشته باشند در هیچ معامله ای به احدی چک سفید امضاء ندهند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها