بااجرای طرح پیشگیری از طلاق درخراسان رضوی، بیش از ۱۷ درصد زوج‌های متقاضی طلاق، پس از دریافت مشاوره، به زندگی مشترک بازگشتند.
بااجرای طرح پیشگیری از طلاق درخراسان رضوی، بیش از ۱۷ درصد زوج‌های متقاضی طلاق، پس از دریافت مشاوره، به زندگی مشترک بازگشتند.
کد خبر: ۱۳۶۳۰۱۴
به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی ،معاون امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی خراسان رضبه عنوان استان مبدع طرح پیشگیری از طلاق از ۶ سال پیش اقدام به اجرای طرح مشاوره قبل از طلاق با همکاری دادگستری استان کرده، که این امر تاثیرات مثبتی در کاهش آمار طلاق داشته است.غلامحسین دلبری  ادامه داد: سال گذشته ۳۲ هزار و ۲۰۰ زوج در استان تقاضای خود برای جدایی و طلاق را ثبت و تحویل مراکز مشاوره بهزیستی داده‌اند.
وی افزود: تقاضای طلاق توافقی بدترین حالت و نوع طلاق است که با بخشش مهریه از سوی زن و تحت شرایط خاص و صرفا برای تحقق جدایی صورت می‌گیرد، که ۱۱ هزار و ۸۶۰ تقاضای طلاق استان از این نوع بوده است.
دلبری  اظهار کرد: پنج هزار و ۶۰۰ زوج متقاضی پس از دریافت مشاوره با سازش دوباره برای ادامه زندگی مشترک از ادامه پیگیری تقاضای خود منصرف شدند.
وی افزود: البته آمار تقاضا و پیگیری برای طلاق در استان همچنان بالاست و باید برای حفظ کیان خانواده و جلوگیری از وارد آمدن آسیب‌های اجتماعی بعدی، اقدامات فرهنگی بیشتری انجام شود.
دلبری گفت: با توسعه اجرای این طرح، هم اکنون ۹۶ درصد جمعیت استان در ۱۹ شهرستان به صورت رسمی و بقیه شهر‌های کوچک به صورت غیر رسمی زیر پوشش این طرح قرار گرفته اند.
معاون بهزیستی خراسان رضوی اظهار کرد: در ۶ سال گذشته ۴۷ مرکز مشاوره و ۱۶ کلینیک مددکاری با تعداد ۵۶ دفتر پیشخوان و ۶۴ مرکز ارزیاب در استان مجری این طرح بوده‌اند.
معاون بهزیستی خراسان رضوی گفت: باهدف تحکیم بنیان خانواده و کاهش دعاوی خانوادگی و ورود پرونده‌های قضایی به دستگاه قضا، ارائه مشاوره به تمامی دعاوی خانوادگی در این استان از سه سال پیش برای نخستین بار در کشور الزامی شده است.
دلبری افزود: بر این اساس به طرفین مهمترین دعاوی خانوادگی در کنار طلاق شامل درخواست نفقه، تمکین، ملاقات فرزند و حضانت فرزندان قبل از ورود به دستگاه قضا، مشاوره داده می‌شود.
طلاق به عنوان یکی از آسیب‌های اجتماعی، پدیده‌ای چندوجهی و چندعلتی است و کارشناسان و صاحبنظران براین اعتقادند که عواملی همچون فشار‌های اقتصادی و بالا رفتن هزینه‌های زندگی، فشار‌های روانی، عدم داشتن تفاهم، اعتیاد، بالا رفتن توقعات، ازدواج به خاطر ظواهر، افزایش غیرمعقول مهریه، عدم برخورداری از مهارت‌های زندگی و ارتباط موثر میان زوجین در بروز این پدیده رو به افزایش نقش دارند.

استان خراسان رضوی مشتمل بر ۳۳ شهرستان، ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفر جمعیت دارد.وی گفت:  خراسان رضوی 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها