مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر خبر داد :

ادامه فعالیت کتابخانه ها در نوروز 1403

در دیدار مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با معاون سیاسی امنیتی استانداری بوشهر مطرح شد؛

افق روشن در ترویج فرهنگ کتابخوانی

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر به منظور بررسی مسائل کتابخانه های عمومی با محمدتقی ایرانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر دیدار و گفتگو کرد
کد خبر: ۱۳۶۳۵۹۵

 


به گزارش جام جم آنلاین بوشهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر ، حیدر راهب، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر در دیدار با محمدتقی ایرانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر با تبریک ایام ماه مبارک رمضان گزارشی از وضعیت کتابخانه های عمومی استان ارائه کرد.
حیدر راهب در این دیدار بیان داشت: در شاخص های چهارگانه کتابخانه های عمومی ( عضو، امانت، منابع و فضا) با وضعیت مطلوب در افق 1404 فاصله داریم ولی در مواجه با میانگین کشوری بالاتر هستیم.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر در این دیدار گفت: با توجه به رسالت کتابخانه های عمومی در راستای مقابله با جنگ نرم برنامه های فرهنگی ترویجی به طور مستمر و روزانه در 66 کتابخانه استان در حال برگزاری است.
وی افزود : در حال حاضر سه شهر و 13 روستای بالای 2500 نفر استان فاقد کتابخانه هستند که در شهر بوشکان زمین مورد نظر جانمایی شده و در انتظار تأمین اعتبار لازم برای آغاز عملیات احداث بوده و در شهرهای بادوله و چاه مبارک نیز در حال رایزنی برای تامین زمین مناسب هستیم و همچنین کتابخانه خیرساز روستای دویره نیز 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
محمدتقی ایرانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر نیز با تبریک ایام ماه مبارک رمضان و ابراز خرسندی از انتصاب ایشان به عناون مدیرکل کتابخانه های استان گفت: کتابخانه های عمومی باید فراتر از برنامه ای ابلاغی، با اجرای برنامه ای فرهنگی و هنری خلاقانه زمینه استقبال همه اقشار جامعه فراهم کند.
وی تصریح کرد: کتابخانه های عمومی باید علاوه بر وظیفه ذاتی خود، محلی برای ارائه دستاوردهای علمی، هنری و فرهنگی باشد و این مهم به توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی کمک خواهد کرد.
معاون استاندار بوشهر گفت: ارائه آمار دقیق و تحلیلی از وضعیت کتابخانه های استان می تواند در بررسی و برنامه ریزی برای بهبود وضعیت فعلی موثر باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها