مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فهرج اعلام کرد:

محلول پاشی سیلیسیوم بر روی رقم محلی گندم در شهرستان فهرج

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی جنوب استان کرمان از اجرای ۶ طرح پایلوت بررسی سازگاری ارقام پکان(گردو گرمسیری) طی دوسال اخیر در منطقه جنوب کرمان خبرداد.  
کد خبر: ۱۳۶۳۵۵۹

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛حسین صالحی،اظهار داشت:۳ طرح پایلوت بررسی سازگاری۱۰ رقم تجاری پکان(گردوی گرمسیری) در سال جاری در شهرستان های فاریاب منطقه زهمکان،شهرستان قلعه گنج منطقه مارز و شهرستان عنبرآباد و همچنین ۳طرح پایلوت سازگاری ۱۴ رقم تجاری درختان پکان در سال گذشته شامل دو طرح در مناطق کوهپایه ای با آب و هوای معتدل و منطقه دشت جیرفت با آب و هوای گرم  و یک طرح در شهرستان کهنوج اجرا شده است .

وی هدف از اجرای این پایلوت ها را بررسی سازگاری ارقام تجاری پکان با توجه به تنوع آب و هوای منطقه عنوان کرد و افزود:در همین راستا نهال های پیوندی با همکاری و هماهنگی دفتر امور میوه های سردسیری معاونت باغبانی از مرکز تحقیقات صفی آباد دزفول تهیه و جهت کشت به صورت مشارکتی در اختیار کشاورزان قرار گرفت.

صالحی،گفت:طرح های بررسی سازگاری ارقام از زمان کشت نهال و در مراحل نگهداری و مدیریت باغ با نظارت کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی و محققین مرکز تحقیقات مدیریت شده و نتایج نهایی سازگاری ارقام درختان پکان با توجه به آب و هوای هر منطقه اعلام می گردد.
 
وی افزود:درخت پکان یاگردو گرمسیری گیاهی از خانواده گردوسانان می باشد که نیاز سرمایی کمی داشته و در مناطق گرم به خوبی رشدکرده و میوه می دهد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها