افزایش قیمت نفت و گاز، مردم بریتانیا را برای استفاده از انرژی خورشیدی به تکاپو واداشت

انقلاب انرژی خورشیدی در پی بحران اوکراین

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که هیچ توافقی برای تحریم بخش انرژی روسیه بین اعضای اتحادیه اروپا صورت نگرفته است.
کد خبر: ۱۳۶۳۴۶۱
به گزارش جام جم آنلاین، روزنامه دی ولت به نقل از این دیپلمات بلندپایه اروپایی نوشت که حمایت کافی از سوی کشور‌های عضو اتحادیه اروپا برای تحریم کامل یا تعرفه تنبیهی واردات نفت و گاز روسیه وجود ندارد.

بورل به این روزنامه آلمانی گفت: در حال حاضر، ما در اتحادیه اروپا موضع متحد در مورد این مساله نداریم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه داد: صادرات نفت منبع اصلی درآمد خارجی مسکو است و بسیاری در اتحادیه اروپا خواستار پایان دادن به پرداخت پول‌های نفتی شدند، زیرا این‌ها به صورت موثر هزینه جنگ در اوکراین را تامین می‌کنند.

برخی از کشور‌های اروپایی برای اعمال دور ششم تحریم‌های علیه روسیه فشار وارد می‌کنند و بروکسل در حال تدارک یک ارزیابی کامل برای تحریم نفت به عنوان یک اقدام احتمالی در آینده است.

براساس داده‌های اداره آمار اروپا (یوروستت)، روسیه بزرگترین تامین کننده نفت اروپاست و بیش از یک چهارم نفت اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۰ از این کشور وارد شده است.

بورل با اشاره به اینکه پیشنهاد نهایی برای تحریم نفت و گاز هنوز روی میز قرار ندارد، توضیح داد که مساله تحریم نفت انرژی روسیه در نشست بعدی اتحادیه اروپا در پایان ماه آینده مورد بحث قرار می‌گیرد و اینکه انتظار نمی‌رود هیچ تصمیمی پیش از این نشست اتخاذ شود.

وی با اعلام اینکه تمام کشور‌های اتحادیه اروپا در تلاش برای قطع وابستگی خود به نفت و گاز روسیه هستند، افزود که به اعتقاد وی این اتحادیه در نهایت وابستگی خود را کاهش می‌دهد.

روزنامه دی ولت بدون ذکر منبعی نوشت که کمیسیون اتحادیه اروپا احتمالا این هفته پیشنهاد‌هایی را برای بسته ششم تحریم‌ها علیه روسیه به کشور‌های عضو ارائه خواهد کرد.
 
منبع: ایرنا
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها