کتاب منبع آرامش و کتابخانه پایگاه آرامش بخشی است
مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی:

کتاب منبع آرامش و کتابخانه پایگاه آرامش بخشی است

"طرح نوروز با کتاب " که با برگزاری ۳ مسابقه کتابخوانی مادرانه، آماده باش و پیک آسمانی تا ۲۷ فروردین برگزار شد با استقبال بیش از ۵ هزار نفر از علاقه مندان به این یار مهربان همراه بوده است.
کد خبر: ۱۳۶۳۴۴۵
شرکت بیش از ۵ هزار نفر در
به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی، علی اکبر روحی مدیرعامل کانون فرهنگی هنری « شهید ابراهیم روحی» اظهار داشت : طرح «نوروز با کتاب» ویژه گروه‌های سنی مختلف و با محور افزایش سرانه مطالعه به همت کانون فرهنگی هنری شهید روحی مشهد برگزار شد که خوشبختانه توانست بیش از ۵ هزار نفر را در خود جای دهد.
وی تشکیل باشگاه کتابخوانان حرفه ای در سطح کشور با همراهی اهالی فرهنگ و هنر مساجد، برگزاری سلسله مسابقات کتابخوانی ماهیانه، تشکیل قرارگاه کتابخوانی مساجد استان خراسان رضوی با همکاری مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان، پیگیری تشکیل فرهنگسرای ترویج کتابخوانی با همکاری شهرداری مشهد، برگزاری سلسله جُنگ های کتابخوانی در قالب طرح جامع شهروند کتابخوان و اجرای طرح های کتابخوانی با همکاری ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و نهاد کتابخانه های عمومی کشور را از جمله فعالیت ها این کانون در سال 1401 خواند. 
روحی در ادامه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های این کانون گفت : این کانون به صورت  تخصصی در امر ترویج و ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در کشور فعالیت های متعددی داشته و توانسته اتفاقات خوبی را رقم بزند.
روحی با شرح فعالیت های کانون فرهنگی هنری و موسسه شهید روحی در حوزه کتابخوانی، اظهار کرد: مسابقه بزرگ کتابخوانی «به جوانان عزیزم» با شعار (آمادگی برای ظهور و تمدن سازی آرمان بزرگ انقلاب اسلامی) با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و اداره کل ارشاد خراسان رضوی ازجمله این فعالیت ها است که در ایام دهه فجر انقلاب 1399 تا اردیبهشت 1400 در سطح کشور برگزار شد. در این مسابقه 6231 نفر شرکت کردند که 50 کارت هدیه دو میلیون ریالی و 180 کارت هدیه یک میلیون ریالی و 400 هدیه فرهنگی در بخش کتابخوانی و تعداد 20 کارت هدیه یک میلیون ریالی در بخش پویش ارسال کلیپ به قید قرعه به برگزیدگان آن اعطا شد.
وی ادامه داد: مسابقه بزرگ کتابخوانی «پیامبر مهربانی(ص)» با هدف آشنایی هر چه بیشتر عموم مردم با شخصیت پیامبر مکرم اسلام(ص) و با مشارکت سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد و اداره کل ارشاد خراسان رضوی در دو بخش کودک و نوجوان نیز در ایام اسفند 99 تا اردیبهشت 1400 در سطح کشور برگزار شد. در این مسابقه 3112 نفر شرکت کردند که 100 میلیون ریال جایزه از طریق قرعه کشی به برگزیدگان آن اعطا شد.
مدیرعامل کانون فرهنگی هنری شهید روحی مشهد تصریح کرد: مسابقه بزرگ کتابخوانی «اندیشه در قرآن» نیز در ایام ماه مبارک رمضان سال 1400 در دو بخش کودک و نوجوان و بزرگسال در سطح کشور برگزار شد که 2300 نفر در این مسابقه شرکت کردند و 30 میلیون ریال جایزه نقدی به برندگان آن اعطا شد؛ همزمان با این مسابقه کتاب «معماهای قرآنی» رونمایی و معرفی شد.
وی با اشاره به برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در سال 1400، بیان کرد: بدین مناسبت مسابقه بزرگ کتابخوانی «فصل انتخاب» در آن ایام از کتاب انتخابات در بیانات امام خامنه ای به صورت ملی و با مشارکت بیش از 3200 نفر برگزار شد؛ 50 بن‌خرید کالای دو میلیون ریالی و 50 بن‌خرید کتاب یک میلیون ریالی بین برندگان این مسابقه به قید قرعه اعطا شد.
روحی در ادامه گفت: مسابقه بزرگ کتابخوانی «مکتب سلیمانی2» در آستانه دومین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی ویژه عموم مردم و با شرکت 8231 نفر نیز برگزار شد که جمعا مبلغ 150 میلیون ریال جایزه به برگزیدگان آن تعلق گرفت.
وی اضافه کرد: مسابقه بزرگ کتابخوانی «من و کتاب» در سطح ملی و به مناسبت هفته کتاب جمهوری اسلامی که در آن 4202 نفر شرکت کردند، مسابقه بزرگ کتابخوانی «خطبه فدکیه» در ایام شهادت تا ولادت حضرت زهرا(س) در سطح ملی و با شرکت 4157 نفر و اعطای 30 میلیون ریال جایزه به برگزیدگان آن از طریق قرعه‌کشی، مسابقه «پیک آسمانی(آموزش وضو و نماز به کودکان و نوجوانان)» در ایام بهمن و اسفند 1400 نیز از دیگر برنامه های این کانون تخصصی برای ترویج و ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است.
مدیرعامل کانون فرهنگی هنری شهید روحی مشهد افزود: مسابقه کتابخوانی «مادرانه» که از سالروز ولادت حضرت زهرا(س) آغاز شده و تا ولادت امام حسن(ع) در فروردین 1401 ادامه دارد؛ مسابقه کتابخوانی «آماده باش (ضرورت و شیوه یاری امام عصر(عج))  به مناسبت نیمه شعبان 1400 در دو بخش بزرگسالان و  کودکان و نوجوانان 8 تا 16 سال و اعطای 15 هدیه 313000 تومانی به برگزیدگان آن از جدیدترین فعالیت های این کانون مسجدی برای آشتی بچه های مسجد با یار مهربان است.
روحی از تشکیل دبیرخانه یار مهربان توسط کانون شهید روحی خبر داد و گفت: برگزاری اختصاصی جُنگ کتاب در 10 مسجد و مدرسه با موضوعات معرفی کتاب خوب، برگزاری مسابقه، برپایی نمایشگاه کتاب، معرفی راهکارهای علاقه مند شدن دانش آموزان به کتابخوانی، اهدای جوایز و اجرای عمو توانا و عروسک گردان هدهد، برنامه نذر کتاب و برنامه اختصاصی صندلی کتاب از جمله برنامه های این دبیرخانه در هفته کتاب و کتابخوانی بود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها