رئیس سازمان غذا و دارو گفت: یک میلیون قوطی شیر خشک رژیمی طی ۲ روز آینده (سوم و چهارم اردیبهشت ۱۴۰۱) از گمرک ترخیص و در داروخانه‌ها توزیع می‌شود.
کد خبر: ۱۳۶۳۱۹۷

به گزارش جام جم آنلاین، بهرام دارایی روز شنبه در گفتگو با ایرنا افزود: شیر خشک های رژیمی برای کودکانی که آلرژی دارند یا برای تحمل لاکتوز مشکل دارند توسط متخصص کودکان تجویز می شود.

وی اظهار داشت: اخیرا کمبود در مورد توزیع و دسترسی به این نوع شیر خشک ها وجود دارد و با توجه به اینکه به این شیر خشک ها یارانه و ارز ترجیحی تعلق می گیرد، اکنون یک میلیون قوطی شیر خشک رژیمی در گمرک موجود بوده و طی فردا و پس فردا ترخیص می شود.

دارایی تصریح کرد:تجویز خودسرانه این نوع شیر خشک توسط برخی پزشکان و پدیده قاچاق باعث کمبود شده بود که خوشبختانه بزودی مشکل برطرف می شود.

رئیس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: باید کنترل مصرف بهینه در مورد این نوع شیرخشک ها در کشور انجام شود تا دچار کمبود نشویم، البته شیرخشک متابولیک برای کودکان نیازمند درب منزل ارسال می شود و برخی دیگر از طریق نسخه الکترونیک داروخانه توزیع می گردد.

وی در پایان گفت: بزودی اطلاعات کودکان نیازمند به انواع شیرخشک های رژیمی در سامانه تی تک ثبت می شود تا دسترسی آنها به این شیرخشک های آسان تر شود و مشکلی نداشته باشند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو اخیرا تخلف در توزیع شیرخشک های رژیمی را علت کمبود در داروخانه ها دانست و اظهار داشت: باید نظارت‌ها بر سیستم توزیع شیرخشک در داروخانه‌ها را بیشتر کنیم و در این زمینه وزارت بهداشت نظارت خوبی تا الان نداشته است.

وی افزود: به دلیل ارزان بودن قیمت شیرخشک نسبت به بیرون از کشور متاسفانه شاهد قاچاق معکوس شیرخشک به خارج از کشور هستیم.

در هفته‌های گذشته برخی خبر از کمبود شیرخشک رژیمی در داروخانه‌ها دادند که در این زمینه سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره توزیع این میزان شیرخشک برای نوزادان مبتلا به آلرژی اطلاع رسانی کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها