منابع خبری بامداد شنبه از زخمی شدن چند نفر بر اثر وقوع یک تیراندازی در شمال غرب واشنگتن خبر دادند.
کد خبر: ۱۳۶۳۱۴۷

به گزارش جام جم آنلاین، رسانه‌های آمریکایی بامداد شنبه (۲۳ آوریل/۳ اردیبهشت) گزارش داده‌اند در یک تیراندازی در شمال غرب واشنگتن دست‌کم سه نفر زخمی شده‌اند.

شبکه خبری سی‌بی‌اس گزارش داد این حادثه در نزدیکی «دانشگاه منطقه کلمبیا» به وقوع پیوسته است. این دانشگاه در حال حاضر به حالت تعطیل درآمده است.

پلیس واشنگتن گفته دو نفر از افراد زخمی‌ شده دو مرد بزرگسال و یک نفر دیگر یک زن نوجوان است. پلیس اشاره‌ای به وضعیت سلامتی این افراد نکرده است.

از شهروندان آمریکا خواسته شده از نزدیک‌شدن به منطقه محل وقوع تیراندازی خودداری کرده و تا اطلاع ثانوی، منتظر بسته شده خیابان‌ها باشند.

«موریل باوسر»، شهردار واشنگتن از کسانی که در «پارک کلیولند» و منطقه «ون‌نس» حضور دارند خواسته در اماکن مناسب پناه بگیرند.

حدود ده روز پیش پایگاه «آرشیو خشونت‌ های مسلحانه» که آمارهای مربوط به خشونت‌ های مسلحانه در آمریکا را ثبت می‌کند گزارش داده بود در سال جاری میلادی بیش از ۵۰۰۰ تیراندازی مرگبار در این کشور ثبت شده است.

پایگاه «آرشیو خشونت‌ های مسلحانه» نوشته است: «تا دیروز، شمار تیراندازی‌های مرگبار در ایالات متحده به بالغ بر ۵۰۰۰ مورد رسید. این رقم معادل ۵۰ مرگ در روز به طور متوسط است. آمریکا سال گذشته در تاریخ ۹ آوریل، سال ۲۰۲۰ در تاریخ ۳۰ آوریل و سال ۲۰۱۹ در تاریخ ۱۴ مه به این آمار رسیده بود.»

«تیراندازی کور» یا «تیراندازی با تلفات انبوه» مفهومی است که برای اطلاق به تیراندازی‌هایی به کار می‌برد که در جریان آنها به سمت ۴ نفر یا بیشتر تیراندازی صورت گرفته است.

این تیراندازی‌ ها چالش ادامه‌دار پیش روی دولتمردان آمریکا است. بسیاری از کارشناسان آزادی حمل سلاح را یکی از دلایل این بحران می‌دانند.

نتایج یک تحقیق در آمریکا که سال گذشته منتشر شد حاکی از افزایش چشمگیر تقاضا برای خرید اسلحه در این کشور بود.

این تحقیق که متشرکاً توسط دانشگاه‌های «نورث ایسترن» و «هاروارد» انجام شد نشان داد یک پنجم خریداران اسلحه در سال ۲۰۲۰ میلادی، برای اولین بار اقدام به چنین کاری کرده‌اند.

این تحقیق همچنین نشان داد شمار کل صاحبان سلاح و تعداد شهروندان آمریکایی که اقدام به خرید سلاح کرده‌اند، روند افزایشی داشته‌اند.

بر اساس این نتایج، هفده میلیون آمریکایی، سال ۲۰۲۰، اسلحه خریداری کرده‌اند که بیش از پنج درصد بیشتر از سال ۲۰۱۹ میلادی است.

از سوی دیگر، یافته‌های این تحقیق حاکی از این است که در این بازه زمانی، زنان نیمی از خریداران اسلحه را تشکیل داده‌اند.

بر همین اساس، در سال ۲۰۲۰ میلادی، ۳۹ درصد از خانواده‌های آمریکایی صاحب سلاح بودند. این درحالی است که این میزان در سال ۲۰۱۶، ۳۲ درصد بود.

نتایج تحقیقات دیگری که چندی پیش منتشر شد نشان می‌دهد، بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۶ نزدیک به ۵۵۰ هزار نفر به دلیل جراحت‌های ناشی از حملات مسلحانه روانه بیمارستان شده‌اند.

این حجم از خشونت مسلحانه، سالانه میلیاردها دلار هزینه به نظام بهداشت و درمان آمریکا تحمیل می‌کند.

مقایسه آمارهای خشونت با سلاح میان آمریکا و کشورهای دیگر جهان ایالات متحده را کشوری کاملاً استثنایی نشان می‌دهد: در این کشور نرخ وقوع تیراندازی‌های خشونت‌بار از هر کشور دیگر در دنیا بیشتر است؛ با آنکه آمریکا حدود ۵ درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهند نزدیک به ۳۱ درصد از کسانی که مرتکب کشتارهای جمعی با سلاح می‌شوند را در خود جای داده است.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها