سرپرست دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی خبر داد:

کشف ۳۶ هزار مورد کالای کشاورزی قاچاق طی سال جاری

یک مقام مسئول گفت: ۳۶ هزار مورد کالای قاچاق در سراسر کشور از ابتدای سال تاکنون از طریق بازرسی و نظارت نیروهای وزارت جهاد کشاورزی کشف شده است.
کد خبر: ۱۳۶۲۷۵۹

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سرپرست دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارتخانه ضمن اعلام این مطلب افزود: پرونده کالاهای قاچاق کشف شده را به مراجع ذی‌ربط ارجاع داده‌ایم.

مسعود امرالهی اظهار داشت: عمده این پرونده‌ها مربوط به کشف ۳۰ تن روغن قاچاق در استان یزد و دو محموله ۱۵ تنی روغن در استان تهران در هفته گذشته بوده است.

وی ادامه داد: در هفته گذشته نیز نزدیک به ۱۶ تن کود شیمیایی اوره قاچاق نیز توسط بازرسان این دفتر کشف شد.

امرالهی همچنین به کشف ۳۰۰ تن برنج احتکاری در شهر ری در روز یکشنبه این هفته اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: از دی ماه سال ۱۴۰۰ که این دفتر راه‌اندازی شده است تا ۲۴ فروردین سال جاری، نزدیک به ۴۲۳ هزار و ۴۰۱ مورد بازرسی کالاهای کشاورزی در سراسر کشور انجام شده که در پی آن ۳۶ هزار و ۸۸۰ پرونده تشکیل و به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

سرپرست دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: از این تعداد پرونده ۴۳۰۷ پرونده در مورد تخلفات مختلف صنف آرد، گندم و نانوایی از جمله گران‌فروشی، کم‌فروشی و عرضه خارج از شبکه بوده است.

وی اظهار داشت: بازرسی‌ها و نظارت بر کالاهای کشاورزی و اساسی به صورت روزانه انجام می‌شود و بخشی از کشفیات و تشکیل پرونده‌های تخلف از طریق بررسی گزارش‌های مردمی انجام می‌گیرد.

امرالهی با بیان این که تعداد نیروهای ناظر و بازرسی نسبت به حجم کار کم است، گفت: هوشمندسازی سیستم بازرسی و نظارت و راه‌اندازی سامانه در دستور کار این دفتر قرار گرفته که امیدواریم بخشی از این کمبود را جبران کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها