رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه؛

قانون بازدارنده باشد، ظرف 5 ماه یک خرده فروش مواد در کرمانشاه باقی نمی‌گذاریم

سرهنگ سمین فلاحی؛، با اشاره به تلاش های شبانه روزی پلیس برای مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر و خرده فروشان گفت: افزایش چشمگیر کشفیات ما در سال گذشته موید تلاش های بی وقفه پلیس در این زمینه است.
کد خبر: ۱۳۶۲۷۴۷

به گزارش جام جم آنلاین کرمانشاه؛ به نقل از ایسنا، رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه با انتقاد از عدم بازدارندگی قانون در بحث مقابله با جرائم مواد مخدر، گفت: اگر قانون بازدارنده باشد، قول می دهم ظرف پنج ماه یک خرده فروش مواد در کرمانشاه باقی نگذاریم.

وی افزود: سال گذشته بیش از چهار تن مواد مخدر کشف کردیم که در 10 سال گذشته بی سابقه بوده، اما از طرفی این کشفیات نشان دهنده افزایش فعالیت قاچاقچیان است که باید در این زمینه چاره اندیشی شود.

وی افزود: پلیس تلاش های خود را در زمینه دستگیری این افراد به کار می گیرد و سال گذشته 293 نفر از این افراد که قاچاقچیان عمده و حرفه ای هستند دستگیر شدند، اما متاسفانه قانون در برخورد با این افراد آنطور که باید بازدارنده نیست.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه از خرده فروشان به عنوان یکی از حلقه های اصلی توزیع مواد مخدر در سطح جامعه یاد کرد و افزود: با تلاش های بی وقفه پلیس سال گذشته در استان کرمانشاه 3951 خرده فروش مواد را دستگیر کردیم که بیشتر آنها تکراری هستند.

فلاحی خاطرنشان کرد: در برخی موارد یک خرده فروش بالغ بر 10 مرتبه دستگیر شده و این نشان می دهد که قانون در برخورد با این مجرم بازدارنده نبوده و این فرد دوباره به چرخه جرم برمی گردد و این میان تنها کار پلیس سنگین تر می شود.

این مقام انتظامی با انتقاد از خلاهای قانونی در بحث مقابله با مجرمین مواد مخدر، گفت: اگر نمایندگان مجلس همت کرده و قانون را در این زمینه اصلاح کنند بطوری که بازدارندگی لازم را داشته باشد، قول می دهم ظرف پنج ماه یک خرده فروش مواد در کرمانشاه باقی نگذاریم.

فلاحی گفت: در حال حاضر مردم انتقاد می کنند که چرا محلاتی مانند آقاجان و دولت آباد پاکسازی نمی شوند که انتظار به جایی هم هست، اما این میان مشکل از قانون است، چرا که این افراد را جمع می کنیم اما پس از مدتی دوباره به چرخه جرم برمی گردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها