فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه؛

دستگیری عاملان تیراندازی در کرمانشاه

معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه؛

فقط ۱۲ درصد کودکان ۵ تا ۹ ساله کرمانشاه علیه کرونا واکسینه شده‌اند!

دکتر سارا شاه آبادی، با ابراز نگرانی از پایین بودن میزان واکسیناسیون کرونا در کودکان استان گفت: در حال حاضر واکسیناسیون برای کودکان پنج تا ۱۲ سال در سطح استان در حال انجام است، اما متاسفانه هنوز آمار تزریق واکسن در این گروه سنی پایین است.
کد خبر: ۱۳۶۲۲۸۸

به گزارش جام جم آنلاین کرمانشاه؛ معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به آمار پایین واکسیناسیون کرونا در کودکان پنج تا ۹ سال استان، نسبت به خطرات وعواقب این وضعیت به والدین هشدار داد.

 

شاه آبادی با اشاره به جمعیت ۱۲۲ هزار نفری کودکان پنج تا ۹ سال گفت: از این تعداد تاکنون تنها ۱۲.۷ درصد آنها واکسینه شده اند.

وی افزود: همچنین از جمعیت ۸۶ هزار نفری کودکان ۹ تا ۱۲ سال تنها ۳۱.۲ تاکنون واکسینه شده اند.

شاه آبادی گفت: این آمار پایین در حالی است که مدارس هم بازگشایی شده و نیاز است والدین برای حفظ سلامت فرزندان خود نسبت به تزریق واکسن آنها اقدام کنند.

معاون مرکز بهداشت استان گفت: احتمال عدم رعایت پروتکل ها در مدارس از سوی دانش آموزان وجود دارد و تنها راه رفع نگرانی در این زمینه واکسینه کردن بیش از ۹۸ درصد دانش آموزان است.

شاه آبادی گفت: در حال حاضر دو واکسن “سینوفارم” و “پاستوکووک” برای دانش آموزان تزریق می شود و تاکنون هیچ عارضه جدی در این زمینه گزارش نشده است.

وی افزود: تنها عارضه تزریق واکسن، تب خفیف و درد محل تزریق است که ظرف مدت کوتاه یک یا دو روز رفع می شود.

شاه آبادی به خطرات عدم تزریق واکسن و ابتلای کودکان و نوجوانان به کرونا اشاره کرد و افزود: “امیکرون” با خطراتی برای سنین پایین همراه است و احتمال ورود سویه های جدید و نوترکیب هم وجود دارد، بنابراین نیاز است که والدین هرچه سریعتر برای تزریق واکسن فرزندان خود اقدام کنند.

وی به احتمال بروز عوارض در کودکان و نوجوانان در صورت ابتلا به کرونا هم گفت: حتی اگر ابتلا به کرونا به کودکان و نوجوانان آسیب نزده و موجب مرگ آنها نشود، احتمال بروز عوارض ناشی از ابتلا به این بیماری وجود دارد و این درحالی است که تمام این خطرات با تزریق واکسن قابل پیشگیری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها