پرونده شکنجه هولناک زن میانسال از سوی شوهرش و نجات معجزه‌آسای او از مرگ، پس از سه جلسه رسیدگی سرانجام به ایستگاه صدور حکم رسید. همسر و دو فرزند این مرد برای او اشد مجازات را درخواست کرده‌اند.
کد خبر: ۱۳۶۲۵۴۸

رسیدگی به این پرونده به‌دنبال وقوع جنایتی هولناک مقابل خانه‌ای در تهران در دادسرای ناحیه ۲ تهران و پلیس گشوده شد.

در این ماجرا، آبان‌ماه سال ۱۳۹۹، مرد میانسالی به نام «شاهین» با شکستن شیشه‌های پنجره وارد خانه شد و با قمه به جان همسر ۵۶ساله‌اش افتاد.

این زن سریع به بیمارستان انتقال یافت و تحت عمل‌جراحی قرار گرفت اما چشم راستش نابینا و انگشتان دستش قطع شد. شاهین که گریخته بود، ردیابی و بازداشت شد و به حمله خونین به همسرش اعتراف کرد.

اواخر سال گذشته رسیدگی به این پرونده آغاز شد و در دو جلسه نخست، زن میانسال و دو فرزندش برای مرد زندانی درخواست اشد مجازات کردند. شاهین هم منکر جرایمش شد و مدعی گردید با دیدن فیلم همسرش در یک سایت عصبانی شده و به او حمله کرده است؛ ادعایی که نه در مرحله تحقیقات و نه در دادگاه نتوانست آن را اثبات کند.

دیروز سومین جلسه رسیدگی به این پرونده در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد. در ابتدا شاکی در جایگاه قرار گرفت و با طرح دوباره شکایتش گفت: برای نقص ‌عضو چشمم و دستم درخواست قصاص دارم و گذشت نمی‌کنم. برای دیگر جراحاتم نیز درخواست دیه دارم.

فرزندان متهم نیز شکایت خود از پدرشان را مطرح کردند و خواستار مجازات او شدند.

در ادامه خواهر و برادر شاکی در جایگاه قرار گرفته و اختلاف خواهرشان با متهم را تایید کردند و گفتند: شاهین مدام خواهرمان را کتک می‌زد، دعوا راه‌می‌انداخت و وسایل‌ خانه را می‌شکست.

رئیس دادگاه با تفهیم اتهام به شاهین از او خواست از خود دفاع کند. بر اساس کیفرخواست دادسرا، شاهین متهم به توهین به ائمه(ع) و مقدسات، شروع به قتل‌ عمدی، جرح‌ عمدی و قطع عضو و قذف است.

مرد زندانی وقتی در جایگاه متهم قرار گرفت در دفاع از خود گفت: اتهام توهین به مقدسات را قبول ندارم. همیشه به مقدسات احترام گذاشته‌ام و حاضرم جانم را در این راه بدهم. در مورد حمله به همسرم نیز هرکسی جای من بود همین کار را می‌کرد. عکس و فیلم همسرم را در سایتی دیدم اما نمی‌دانم چرا بعد از این حادثه دیگر نبود.

در پایان وکلای متهم در دفاع از او گفتند: شاهین تحت‌تاثیر عوارض مصرف موادمخدر دچار اختلال شده و چنین ادعاهایی را درباره همسرش مطرح کرده است. از دادگاه درخواست داریم میزان تاثیر مواد در ارتکاب جرم را در نظر داشته باشد.

پس از آخرین دفاعیات متهم، قضات برای صدور حکم وارد شور شدند.

گروه حوادث روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها