بایدن خطاب به مهاجران غیرقانونی:

نزدیک مرزهای آمریکا پیدایتان نشود

دولت فعلی آمریکا با بازداشت حدود ۲۱۰ هزار مهاجر و پناهجوی مکزیکی طی ماه قبل، رکورد پنج دولت قبلی را شکست.
کد خبر: ۱۳۶۲۳۶۶
به گزارش جام جم آنلاین، مأموران مرزی آمریکایی در ماه مارس ۲۱۰ هزار مهاجر را که قصد عبور از مرز با مکزیک را داشتند، دستگیر کردند.

طبق آمار‌های دولتی، این بالاترین رقم بازداشت ماهانه پناهجویان در دو دهه اخیر آمریکا است و چالش‌هایی را در ماه‌های آینده برای «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی این کشور ایجاد خواهد کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، مجموع بازداشتی‌های ماه مارس نسبت به ماه مشابه سال قبل ۲۴ درصد افزایش یافته است، که در آن ۱۶۹ هزار مهاجر در مرز‌ها جمع‌آوری شدند.

بایدن که به‌عنوان یک دموکرات که در ژانویه ۲۰۲۱به قدرت رسید، متعهد شده بود که بسیاری از سیاست‌های مهاجرتی افراطی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا را تغیر دهد، اما هم از نظر عملیاتی و هم از نظر سیاسی با تعداد زیادی از گذرگاه‌ها مواجه شده است.

به نوشته رویترز، بر اساس آمار گمرکات و حفاظت از مرز‌های آمریکا، ۲۱۰ هزار مهاجر دستگیر شده در ماه مارس، رقمی که در یک پرونده قضایی در جمعه شب علنی شد، بالاترین رقم ثبت شده ماهانه از فوریه ۲۰۰۰ تاکنون است.

این در حالی است که بایدن چندی پیش رکورد بی‌سابقه پناهجویان در مرز مکزیک و آمریکا را به عنوان «بحران» توصیف کرد و گفت که اوضاع در مرز آمریکا، طرح‌های وی برای پذیرش پناهجویان بیشتر از سراسر جهان را تضعیف کرده است.
 
منبع: فارس
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها