قدرت مقاومت، محدود ‌به توان موشکی نیست
«علی برکه» از رهبران حماس در گفت‌وگو با «جام‌جم»‌:

قدرت مقاومت، محدود ‌به توان موشکی نیست

کد خبر: ۱۳۶۲۲۲۳
رژیم اشغالگر قدس در ماه مبارک رمضان به جنایت دیگری در مسجد الاقصی دست زده است. جنایات تل‌آویو در طول دهه‌های متمادی، دل هر‌انسانی را به درد می‌آورد. اقدام اخیر صهیونیست‌ها در صحن مسجدالاقصی که به زخمی و دستگیری صد‌ها فلسطینی روزه‌دار منجر شد، نقطه آشکار ساز قساوت و جسارت صهیونیست‌ها به ساحت مقدس قبله‌گاه اول مسلمین محسوب می‌شود. این حادثه نشان می‌دهد شرارت و توحش صهیونیست‌ها نقطه پایانی ندارد. در این میان، کسانی که مدعی سازش با دشمن صهیونیستی هستند، باید پاسخگوی این حجم از وقاحت و جنایت باشند.
امروز جهان، آنچه را در مسجد الاقصی رخ می‌دهد، مشاهده می‌کند. دیگر نمی‌توان در قبال آنچه در جنین، شیخ جراح، غزه و کرانه باختری می‌گذرد، سکوت کرد. حتی سانسور واقعیات جاری در فلسطین توسط دشمنان صهیونیست نیز دیگر امکانپذیر نیست. صدای مظلومیت قدس و فلسطین را امروز همه دنیا می‌شنود. تاکنون بار‌ها اعلام کرده‌ایم اجازه سیطره بر مسجدالاقصی، قبله‌گاه اول مسلمانان و تقسیم‌بندی و تفکیک آن را نخواهیم داد، حتی اگر نهاد‌های بین‌المللی (سازمان ملل متحد) در برابر آنچه در فلسطین رخ می‌دهد، سکوت کنند. امروز افکار عمومی دنیا آنچه را در قدس روی می‌دهد، مشاهده می‌کنند. آن‌ها به وضوح می‌بینند در محله شیخ‌جراح چه رخ داده و چگونه تظاهرات فلسطینیان در دفاع از حق طبیعی و سرزمین آبا و اجدادی آن‌ها توسط صهیونیست‌ها سرکوب می‌شود. واقعا چه کسی پاسخگوی این فاجعه تمام عیار است؟
امروز پیام و رویکرد ما در قبال جنایت اخیر صهیونیست‌ها در قدس مشخص است: ما نه از گفتمان مقاومت و نه از آرمان‌های آزادی فلسطین کوتاه نخواهیم آمد. امروز صد‌ها فلسطینی در میان دود و آتش، سینه خود را مقابل صهیونیست‌ها و اشغالگران قدس سپر می‌کنند تا راه و رسم مقاومت را به کسانی که مسیر سکوت و حتی تایید رژیم صهیونیستی را در پیش گرفته‌اند، بیاموزند. امروز دامنه مقاومت از بحر تا بر است. ملت فلسطین طی هفت دهه اشغالگری صهیونیست‌ها هیچ‌گاه در برابر آن‌ها تسلیم نشده و اکنون نیز نخواهد شد.
ما حقوق حقه‌ای داریم که از مهم‌ترین آن‌ها آزادی قدس شریف و بازگشت ما به اراضی غصب شده‌ای است که اکنون صهیونیست‌ها ساکن آن‌ها هستند. مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی، یک روش و الگو برای ملت فلسطین محسوب می‌شود. روش و الگویی که نتیجه آن چیزی جز پیروزی و نصرت الهی نیست.
متقابلا حمایت جهانی از مقاومت، یک حمایت همه جانبه و مقدس است. ما در برابر دشمنی که امروز در مقابل چشم میلیارد‌ها انسان و پیروان ادیان الهی به آرامگاه ابراهیم خلیل علیه‌السلام و مسجد الاقصی توهین می‌کند جایی برای مصالحه نداریم. گفتمان اصیل مقاومت به ما می‌گوید هیچ گاه در برابر دشمن کوتاه نیاییم. تا زمانی که در این مسیر، عزمی راسخ و اراده‌ای ثابت و استوار داشته باشیم، پیروزی در انتظار ما خواهد بود.
 
 
علی برکه عضو ارشد جنبش حماس / روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها