پیش بینی یك نماینده مجلس از آینده مذاكرات؛

توافق حاصل خواهد شد

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مصاحبه با رادیو گفتگو اظهار کرد: ما بر سر منافع ملی معامله نمی کنیم، در روزهای آینده آنها پای توافق خواهند آمد.
کد خبر: ۱۳۶۱۹۸۵

به گزارش جام جم آنلاین، عباس مقتدایی در مصاحبه با برنامه «رویداد» درباره سخنان روز گذشته رهبری با مسئولان کشور اظهار کرد: رهبری فرمودند کشور را نباید معطل کنید و این یک فرهنگ و تفکر است که باید برای همه مسئولان جا بیفتد.

وی با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران کاری نیست که بتواند انجام دهد و نتواند، افزود: در طول زمان می توان به دستاوردها رسید؛ کشورهای غربی نیز یک شبه به دستاوردها نرسیده اند.

مقتدایی با اشاره به این که رهبری به مباحث کلان کشور اشاره دارند، گفت: دولت روحانی در اوایل اعلام کرد اگر اجازه مذاکره داشته باشیم، توانمندی داریم راه را باز کنیم و برویم و با این که رهبری بارها گفتند خوش بین نیستند، اما بروید و مذاکره کنید.

وی معتقد است بعد از گذشت یک دهه، تیزبینی رهبری درست بود و محقق بود؛ با این که اجازه دادند کسانی برای مذاکره بروند و این هم کاری هوشمندانه بود.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: بازار صرفا بر مقوله آنی اقتصاد واکنش نشان می دهد؛ لذا پروسه مذاکره یک روند است که مسیر خود را طی می کند.

وی تصریح کرد: ما به نقطه ای رسیده ایم که غرب بعد از تحولات اوکراین به حدی از فلج شدن رسیده است؛ با این که می گفتند ایران را فلج می کنیم. امروز آن ها نیازمند به نفت ما هستند و ایران است که شرط می گذارد در صورتی نفت را می فروشیم که پول آن را سریع بدهید.

مقتدایی در مصاحبه با رادیو گفتگو گفت: در مذاکرات تاکید شده منافع ملی ما باید تامین شود و بخشی از توقف مذاکرات به همین دلیل است. آمریکا از سویی می گوید نیاز به مذاکره داریم و از دیگر سو می خواهند امتیازات بیشتر بگیرند و جمهوری اسلامی تکلیف خود را روشن کرده است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: ما بر سر منافع ملی معامله نمی کنیم و در روزهای آینده آن ها پای توافق خواهند آمد.

مقتدایی گفت: به عنوان کسی که دکترای روابط بین الملل دارم، تصور می کنم این مذاکرات به توافق منجر خواهد شد ولی فشارهای دقیقه 90 آمریکا تلاش دارد تا اراده [مذاکره کننده های ایرانی] را درهم بشکند.

وی همچنین به سخن رئیسی که در جشن هسته ای اعلام کرده بود ما از مواضع خود یک وجب عقب نمی آییم، اشاره کرد و گفت: برای عدد و رقم بودجه صدها ساعت بررسی شده و مجلس با کارهای کارشناسی پیش می رویم.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: رهبری نیز با علم به توانمندی و نیاز کشور موضوعات را مطرح می کنند و مسئولان باید در این راستا حرکت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها