گزارش جام‌جم درباره باید و نبایدهای هنر انقلاب اسلامی در سالروز شهادت سیدمرتضی آوینی

هنرمند انقلابی، زبان مردم است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش هفته هنر انقلاب اسلامی و گرامیداشت سالروز شهادت سید مرتضی آوینی در سالن سلمان ساوجی ساوه گفت: هنر انقلاب این است که نه تنها تحریم‌ها و فشار‌های اقتصادی تاثیری در اراده ملت انقلابی ایران ندارد بلکه در دهه چهارم انقلاب اسلامی تولید دانش بنیان در دستور کار نظام قرار گرفته و تهدید‌ها به فرصت تبدیل شده است.
کد خبر: ۱۳۶۱۸۷۲

به گزارش  جام جم آنلاین ساوه صفار هرندی ادامه داد: هنرمند کسی است که برای تبیین واقعیت‌های جامعه قدم بردارد و در مقابل روشنفکران بی‌تعهد ایستادگی کند و اجازه ندهد تفکر پوچ آنان در جامعه ترویج یابد.

او افزود: حرکت انقلاب اسلامی و امام راحل، یک جاذبه‌ بزرگ برای همگان بوده و شاهدیم که کشوری ضعیفی مثل یمن امروز به برکت حمایت‌ها و هدایت انصارا...؛ به عنوان کشوری قوی ِجهان اسلام در مقابل ظلم‌های سعودی‌ها ایستادگی می‌کند.

رئیس شواری نظارت بر سازمان صداوسیما خاطرنشان کرد: امروز یمنی‌ها با نمایش قدرت در عمق خاک عربستان نفوذ می‌کنند و به برکت انقلاب اسلامی این مصداق بارز صحنه‌های هنرمندانه است و افرادی که می‌توانند اینگونه صحنه‌های را روایت کنند؛ از هنرمندانه‌ترین افراد جهان هستند.

وی تصریح کرد: شهید آوینی با نهایت درک و بینش عمیق نسبت به اتفاقات عصر خود، جلوتر از سایر سیاستمدران و صاحبان قدرت که چنین درکی را نداشتند، حرکت کرد که سرچشمه از نگاه هنری این هنرمند متعهد بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: امام خمینی (ره) با ترسیم ایدلوژی الهی و خط بطلان به تقسیم دو ابرقدرت و پرورش انسان‌هایی که هر کدام از آن‌ها توان بالابردن یک ملت را مثل سردار سلیمانی و شهید آوینی‌ها داشتند، با هنرمندی؛ قدرت بالای تجزیه و تحلیل و آینده نگری، انقلاب اسلامی را با هنرمندی منحصه ظهور رساند.

صفار هرندی در انتها اضافه کرد: سید شهیدان اهل قلم، با تجربه‌ گذشته‌ خود از هنر قبل از انقلاب در مواجه با این رخداد بزرگ قرن، متوجه ابتذال آن شد و در مواجه با قدرت یک رزمنده نوجوان که برگرفته از آموز‌های انقلاب و امام در جبهه‌های جنگ تحمیلی بود، تصور می‌کرد که همه جهان در تسخیر این نوجوان است که منجر به کرنش در برابر انقلاب اسلامی و خلق آثار بلند از حماسه سازی‌ها شد.

فرمانده سپاه ناحیه ساوه هم گفت: شهید آوینی سرباز بصیری بود که با حضور در صحنه به روایت هنرمندانه از دستاورد‌های انقلاب پرداخت.

سرهنگ مهدی خاطرنشان کرد: اگر برای عملی کردن جهاد تبیین کوتاهی کنیم واقعیت‌های انقلاب وارونه جلوه داده می‌شود و جوانان در این فضای معکوس فریب هنر شیطانی را خواهند خورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها