رشته ­های تخصصی و بین­ المللی که در هرکجای دنیا می­توان شاغل شد

امروزه، با بهره ­گیری از رشته­ های تخصصی و بین ­المللی امکان شاغل شدن در کشورهای مختلف دنیا وجود دارد. بسیاری از افراد با هدف اشتغال در نقاط مختلف در دنیا، به مطالعه رشته­ های تخصصی می ­پردازند. رشته­ های تخصصی نیز شامل موارد مختلفی شده که امکان اشتغال در هر نقطه از دنیا را فراهم می­ آورند.
کد خبر: ۱۳۶۱۷۲۳
 
رشته ­های تخصصی و بین­ المللی که در هرکجای دنیا می­توان شاغل شد
 
 
آموزشگاه فنی مهندسی مجتمع فنی عالی آزاد نوین پارسیان، راهنمای شما در بررسی رشته ­های تخصصی خواهد بود. این موسسه با ارائه مشاوره در زمینه رشته­ های تخصصی راهنمای بزرگی برای افراد خواهد بود. در ادامه این مقاله به بررسی دو رشته پرطرفدار و برخوردار از شغل در هر نقطه از دنیا می ­پردازیم.


پاپینگ یکی از تخصصی ­ترین مباحث حوزه نفت و گاز


پاپینگ به لوله­ کشی صنعتی گفته شده که تشکیل ­شده از چندین لوله و اتصالات مختلف است. این سیستم جهت پالایش سیالات یا انتقال کاربرد دارد. به علاوه، از پاپینگ با عنوان بخشی حساس در پروژه‌های عمرانی و صنعتی نیز یاد می­شود. اصلی­ ترین هدف از طراحی پایپینگ، انجام مناسب فعالیت­ های زیر است.

انتقال
 
توزیع
 
اختلاط
 
جداسازی
 
تخلیه
 
اندازه ­گیری
 
کنترل
 
سیالات

پاپینگ یکی از تخصصی ­ترین مباحث در حوزه نفت و گاز است. به علاوه از پاپینگ در شهرسازی، کاغذسازی، راه­سازی، تصفیه فاضلاب و غیره نیز استفاده می­شود. با بهره­ گیری از آموزش پایپینگ با تمام تجهیزات و کاربردهای آن آشنا خواهید شد.

رشته ­های تخصصی و بین­ المللی که در هرکجای دنیا می­توان شاغل شد


اجزای پایپینگ


سیستم لوله­ کشی پایپینگ از اجزای مختلفی تشکیل شده است. بهره ­گیری از این اجزا، انتقال مناسب سیالات در سیستم­ های لوله­­ کشی را فراهم می­کند. اتصالات انبساطی و انعطاف­ پذیر، صافی، شلنگ فشار قوی و ابزار دقیق بخشی از اجزای پاپینگ هستند. در ادامه به معرفی اجزای پایپینگ به صورت مختصر می پردازیم.

لوله
 
تیوب
 
فیتینگ
 
فلنج
 
گسکت
 
پیچ، مهره و ولو


پایپلاین چیست و جایگاه آن در صنعت


پایپلاین از مراحل متفاوتی برخوردار بوده که هریک از آن­ها توضیحات مربوط به خود را دارند. آموزش پایپلاین و حوزه آن موارد مختلفی را شامل می­شود.


اهمیت پایپینگ و پایپلاین


هریک از موارد فوق، در دسته رشته­ های تخصصی و بین ­المللی قرار می­گیرند. با فراگیری آموزش پایپلاین و پایپینگ امکان اشتغال به کار در هر نقطه از دنیا را خواهید داشت. موسسه آموزش عالی آزاد نوین پارسیان به افراد داوطلب در این حوزه آموزش می­دهد. بنابراین، اهمیت این دو مورد در موارد نفت و گاز و برق نباید نادیده گرفته شود.


اهمیت پایپینگ


همانطورکه اشاره شد، پایپینگ در حوزه نفت و گاز از اهمیت بالایی برخوردار است. پایپینگ بخشی مهم و حساسی در پروژه­ های عمرانی و صنعتی نیز محسوب می­شود. از 2700 سال گذشته تا به­ کنون استفاده از لوله ­کشی طرفداران بسیاری دارد. امروزه، با توجه به پیشرفت تکنولوژی پایپینگ­ ها از اجزای به روزی تشکیل شده است.

لوله­ کشی فرآیندی و نیروگاهی از جمله سیستم ­های پایپینگ هستند. لوله­ کشی فرآیندی مایعات، گاز، سوخت و سایر مواد اولیه را به محصولاتی قابل استفاده تبدیل می­کند. لوله ­کشی نیروگاهی نیز در نیروگاه‌های مخصوص تولید برق، سیستم‌های گرمایشی و غیره کاربرد دارد. از اقلام اصلی پایپینگ نیز به لوله، پایپ رک، ساپورت، فیتینگ و ولو اشاره می شود.

درصورت آشنایی با مهندسی پایپینگ، موقعیت شغلی شما در نقاط مختلف دنیا فراهم خواهد بود. بسیاری از نیروگاه ­ها به دنبال جذب افراد متخصص در این زمینه هستند. زیرا این علم از ضروریات صنعت بوده و در هر نقطه از دنیا کاربرد دارد. اهمیت پایپینگ به خصوص در مناطق نفت خیز در جهان به چشم می­خورد.


اهمیت پایپلاین


از دیگر حوزه ­های پرکاربرد در صنایع پایپلاین است. همانطور که اشاره شد، پایپلاین در حوزه ­های مختلفی از صنعت کاربرد دارد. درواقع، اهمیت پایپلاین در سیستم نفت و گاز یک کشور به چشم می­خورد. پایپلاین از رشته های مهم بوده که از کشورهای مختلف به دنبال جذب افراد ماهر در این زمینه هستند. درصورت تسلط کامل به حوزه پایپلاین، در بهترین کشورهای دنیا مشغول به کار خواهید شد.


برق از خانگی تا صنعتی


دوره برق توسط آموزشگاه فنی مهندسی مجتمع فنی عالی آزاد نوین پارسیان آموزش داده می­شود. با بهره گیری از این آموزش ­ها با نحوه اجرای برق ­های خانگی و صنعتی آشنا خواهید شد.  
 
 
رشته ­های تخصصی و بین­ المللی که در هرکجای دنیا می­توان شاغل شد 
نتیجه­ گیری نهایی

پایپینگ و پایپلاین از جمله رشته­ های تخصصی و بین­ المللی محسوب می­شوند. در صورت برخورداری از مهارت در هریک از این زمینه­ ها، امکان اشتغال در هرجای دنیا را خواهید داشت. امیدواریم با مطالعه مطالب فوق، اطلاعاتی در زمینه پایپینگ و پایپلاین و همین طور دوره برق قدرت همراه با اهمیت آن­ها کسب کرده باشید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها