مدیر کل انتقال خون استان یزد:

مردم اهدای خون را به شبهای قدر موکول نکنند/ کاهش فرآورده خونی در ماه مبارک رمضان

مدیر کل انتقال خون استان یزد گفت: با توجه به نياز بيماران به خون و فرآورده هاي آن ، از شهروندان یزدی در خواست داریم همچون گذشته در ماه مبارک رمضان نیز با مراجعه به مراکز اهدای خون در این سنت حسنه شرکت نمایند واین امر را به شب‏های قدر موکول نکنند.
کد خبر: ۱۳۶۱۶۱۵

به گزارش خبرنگارجام جم آنلاین یزد، دكتر نقي تقوايي با اشاره به کاهش مراجعه مردم برای اهدای خون در ماه مبارک رمضان، از شهروندان یزدی خواست با اهداي خون خود، اداره كل انتقال خون استان را یاری کنند.

وی همچنین با بیان این که برخی از مردم برای اهدای خون در شب‌های قدر نذر می‌کنند،افزود: در شب‌های قدر شاهد ازدحام جمعیت هستيم، بنابراین اهداكنندگان حتی المقدور اهدای خون را به شب‌های قدر موكول نكنند و در طول ماه مبارك مراجعه داشته باشند.

تقوايي با اشاره به اهداي خون در ماه مبارك رمضان تصریح كرد: اين ذهنيت در بين مردم وجود دارد كه اهداي خون در زمان روزه داري باعث كاهش طاقت و توانايي فرد و ايجاد عوارضي براي وي مي شود كه در اين راستا اداره كل انتقال خون استان تمهيداتي انديشيده است.

وي خاطرنشان ساخت: انتقال خون واقع در میدان ابوذر و پایگاه انتقال خون شهرستان اردکان علاوه بر فعالیت در نوبت صبح که از ساعت 7:30 لغایت 13 ادامه دارد در شيفت عصر نیز از ساعت 17:30 لغایت 23 راه اندازي شده تا افراد علاقه مند بتوانند بعد از افطار خون اهدا كنند.

تقوائی ادامه داد: در ماه رمضان دو مركز ثابت خونگيري ديگر نيز يكي در شهرستان ميبد و ديگري مركز ثابت خونگيري آزادشهر در یزد از ساعت 8  لغايت 13 فعال هستند.

مدير كل انتقال خون استان يزد؛ بهترين ساعات اهداي خون در وقت روزه داري را دو ساعت ابتداي صبح عنوان كرد و افزود: عموم روزه داران پس از افطار نيز مي توانند براي اهداي خون به مراکز اهدای خون مراجعه كنند.

وي در پایان گفت: در ماه مبارك رمضان بعضي از افراد به علت مسافرت و يا مشكلات خاصي كه دارند، روزه نيستند كه از اين افراد تقاضا مي كنيم در نوبت صبح به مراكز اهدای خون مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها