مدیر کل انتقال خون یزد :

مردم در صورت داشتن شرایط لازم به مراکز اهدای خون مراجعه کنند

مدیر کل انتقال خون یزد با اشاره به سردی هوا و همچنین افزایش مصرف خون در مراکز درمانی از مردم خواست در صورت داشتن شرایط لازم به مراکز اهدای خون مراجعه کنند.
کد خبر: ۱۳۴۴۹۰۵

به گزارش خبر نگار جام جم آنلاین یزد، نقی تقوائی با بیان این خبر اظهارداشت: پس از عبور از پیک پنجم کرونا و انجام واکسیناسیون گسترده در کشور، مراجعات به بیمارستانها و مراکز درمانی افزایش پیدا کرده است که این امر سبب افزایش مصرف خون و فرآورده های آن در مراکز درمانی شده است و همچنین با شروع فصل سرما، هموطنان اقبال کمتری به اهدای خون دارند لذا از تمامی افراد واجد شرایط اهدا دعوت می شود که در تامین این نیاز روز افزون، اداره کل انتقال خون را یاری رسانند.

وی افزود: کلیه تجهیزات و وسایل مورد استفاده در پروسه اهدای خون در مراکز اهدای خون یکبار مصرف و استریل هستند و تمام دستورالعمل های بهداشتی هنگام اهدای خون رعایت می شود.

تقوائی با اشاره به شرایط عمومی اهدای خون گفت: همراه داشتن کارت ملی الزامی است، وزن باید بالای 50 کیلو گرم باشد، سن اهدای خون در کشور 18 تا 60 سال است ولی اهداکنندگان مستمر خون تا 65 سالگی قادر به اهدای خون می باشند، آقایان در سال 4 بار و خانمها 3 بار می توانند خون اهدا کنند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها