شهردار منطقه دو اراک:

اولویت شهرداری اراک حل مشکلات و افزایش رضایت‌مندی مردم است

، شهردار منطقه ۲اراک گفت: اولویت مدیریت شهری در اراک حل مشکلات شهروندان و افزایش رضایت‌مندی است.
کد خبر: ۱۳۶۱۵۵۴

حسین زندیه وکیلی در گفتگو با خبرنگار جام جم آنلاین در استان مرکزی، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این منطقه شهری اظهار داشت: منطقه یک شهرداری بزرگترین منطقه شهریست که شامل شهرکهای مهم از جمله مصطفی خمینی، فاطمیه، الهیه خیابان هپکو، خیابان امام حسین(ره) است که به کوی اماده سازی معروف است.

وی افزود: مهمترین خاصیت آن، فضای سبز آن است که ۸۵درصد از فصای سبز کل شهر را شامل میشود .که شامل نوار جنگلی اطراف منطقه وپارکهایی از جمله پارک شهید باهنر،پارک مادر،پارک شهدای گمنام و.... بوده که محدوده قابل توجهی است که از رنج کشوری هم بالاتر است.

زندیه وکیلی تصریح کرد: بیشتر کار ما روی نگهداشت منطقه است و ما در منطقه بحث عقب نشینی و تملک نداریم فقط اینکه با گذشت ۴۰سال زیر ساختهای منطقه نیاز به بازسازی وترمیم مجدد دارند.

وی افزود: خاصیت دیگر این منطقه ورودی شهر از سمت جاده تهران و همچنین صنایع و کارخانجات صنعتی شهر است که در محدوده این منطقه هستند و رابطه دوستانه شهرداری منطقه با صنایع از دیرباز وجود داشته وهمین امر باعث شده حتی در اوج فشاراقتصادی باوجود مطالبات از این صنایع ،هیچ صنعتی تعطیل وهیچ کارگری بیکار نشده است و ما حداکثر تعاملات را با صنایع داشته و همیشه حامی انها بوده ایم.

شهردار منطقه 2 شهر اراک ادامه داد: شهرداری منطقه یک شامل دو ناحیه است، ناحیه اول شهرصنعتی میباشد که طی سالهای اخیر تلاش کردین این ناحیه را به شرایط اولیه برگردانیم و باهمکاری دستگاه قضایی فضای سبزهایی که توسط ساکنین با فنس کشی و دیوارکشی به فضای اختصاصی تبدیل شده بود را برای استفاده عموم ازد کنیم، همچنین با تخلفات تجاری غیر مجاز در طبقات همکف که به دلیل نبود مراکز تجاری و خرید ایجاد شده بود مقابله و با بازسازی و راه اندازی مرکز تجاری اطلس این مشکل را حل کنیم.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات در این ناحیه، احداث پارک شطرنج با ایجاد ۱۴سکوی اختصاصی بازی و یک سکوی نمایشی با المانهای شطرنج برای کودکان بوده و همچنین ایجاد مسیر سلامت در انتهای خیابان پامچال و ایجاد پیاده رو در این خیابان اس.

زندیه‌وکیلی عنوان کرد: ناحیه قنات ناصری دیگر ناحیه این منطقه است که از اقدامات انجام شده در این منطقه متراژجدول گزاری و تناژ آسفالت است که از ۱۰۰درصد آسفالت و جدول گذاری سال۱۳۹۹و ۱۴۰۰ ، ۸۰ درصد ان در این منطقه بوده است.

شهردار منطقه 2 اراک با اشاره به مشکلات منطقه گفت: مشکل عمده ساکنین این منطقه موضوع قطعات زمینهای خارج از محدوده هستند که حل این مشکل از طریق طرح جامع مصوب به راه وشهرسازی قابل پیگیری است.

وی بیان کرد:مشکل بعدی ،چندین کاربری مختلف اعم از فضای سبز ،ورزشی واموزشی بوده و از سنوات قدیم بوده است ودرطرح جامع هم مطرح شده است ولی عملا تبدیل به مسکونی شده اند این بافت شکل گرفته وباید با ورود ادارات ذی ربط حل شود.

زندیه وکیلی در رابطه با اهداف سال ۱۴۰۱ شهرداری گفت: رفع کامل و ایجاد وبازسازی کانالهای عرضی برای رفع مشکل اب گرفتگی منطقه مشاور و الهیه میباشد البته عمده مشکل طی سال گدشته رفع شده است چرا که ۸۰درصد ابهای جمع اوری شده به کانال انتهایی در شهرک مشاور وارد میشود.

وی افزود: دومین هدف ،در رابطه با مسکن ملی است که جواز ۵۰۰ واحد در خرداد ماه برای فاز یک مسکن ملی صادرشده و همچنین برای فاز دوم ۸۱۰۰ واحدی در صلع شرقی کمربندی شمالی درخواست جواز وایجاد زیرساختها و ارایه خدمات شهری در فاز دوم مسکن ملی است.

شهردار منطقه 2 شهر اراک اضافه کرد: اقدام بعدی تبدیل مسیر دوچرخه سواری از فاز تفریحی به فاز کارگری از حد فاصل انتهای شهرک شهید بهشتی از مسیر پل بختیاری تا ورودی شرکت ماشین سازی است، همچنین راه اندازی پیست تریال دوچرخه سواری میباشد که از بزرگترین پیستهای تریال کشور است.

انتهای پیام/

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها